Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5928
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMosbah, Soumia
dc.contributor.authorBenyagoub, Lahcen / Supervisor
dc.date.accessioned2022-01-10T08:50:15Z
dc.date.available2022-01-10T08:50:15Z
dc.date.issued2020-10-26
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5928
dc.descriptionLinguistics and Didacticsen_US
dc.description.abstractتعتبر إدارة الوقت إحدى أهم الركائز الأساسية للتدريس و التي تمكن الأساتذة في مختلف المستويات التعليمية من استغلال الوقت المتاح لهم داخل القسم بفعالية، و استثماره في تحسين المستوى التعليمي للتلاميذ. في هذا الصدد تهدف الدراسة الحالية الى تسليط الضوء على أهم العوامل والعوائق الرئيسية التي تؤثر سلبًا على تنظيم و تخطيط الوقت المخصص لتدريس اللغة الإنجليزية لتلاميذ السنة الأولى من التعليم الثانوي. كما يسعى البحث إلى تحديد الاستراتيجيات الفعالة و السبل الكفيلة بإرساء تحكم فعال في الوقت التعليمي المحدود و القضاء على العوامل التي تسبب ضياع الوقت أو الحد منها بقدر المستطاع.en_US
dc.description.abstractTime management is considered as one of the most important pillars of teaching because it allows teachers to use their instructional time in an optimum manner, and to invest it in enhancing students’ levels. In this sense,this research aims to highlight the main issues and obstacles that negatively affect EFL teachers’ time management process during 1st year secondary school instruction. It also tries to identify the most appropriate techniques and strategies that ensure effective control over instructional time and eliminate as much as possible the factors that cause time loss in the classroom.
dc.description.abstractLa gestion du temps est considérée comme l'un des piliers les plus importants de l'enseignement qui permet aux enseignants d'utiliser le temps d’enseignement de manière effective, et de l'investir dans l'amélioration des niveaux des élèves. A cet égard, la présente recherche vise à investiguer les facteurs principaux et les obstacles qui affectent négativement l'organisation du temps alloué à l'enseignement de l'Anglais aux élèves de première année secondaire. La recherche tente également d'identifier les stratégies et les moyens les plus efficaces pour établir un contrôle sur le temps limité et pour éliminer autant que possible les facteurs qui causent une perte de temps pendant l'enseignement.
dc.publisherAhmed Draia University – Adraren_US
dc.subjectTime managementen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjectEFL teachersen_US
dc.subjectإدارة الوقتen_US
dc.subjectالتعليم الثانويen_US
dc.subjectأساتذة اللغة الانجليزيةen_US
dc.subjectLa gestion du tempsen_US
dc.subjectl’éducation secondaireen_US
dc.subjectles enseignants d'Anglaisen_US
dc.titleTeachers’ Time Management Issues during EFL Instructionen_US
dc.title.alternative1st Year Secondary School Classes as a Case Studyen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoire de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.