Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5928
Title: Teachers’ Time Management Issues during EFL Instruction
Other Titles: 1st Year Secondary School Classes as a Case Study
Authors: Mosbah, Soumia
Benyagoub, Lahcen / Supervisor
Keywords: Time management
secondary education
EFL teachers
إدارة الوقت
التعليم الثانوي
أساتذة اللغة الانجليزية
La gestion du temps
l’éducation secondaire
les enseignants d'Anglais
Issue Date: 26-Oct-2020
Publisher: Ahmed Draia University – Adrar
Abstract: تعتبر إدارة الوقت إحدى أهم الركائز الأساسية للتدريس و التي تمكن الأساتذة في مختلف المستويات التعليمية من استغلال الوقت المتاح لهم داخل القسم بفعالية، و استثماره في تحسين المستوى التعليمي للتلاميذ. في هذا الصدد تهدف الدراسة الحالية الى تسليط الضوء على أهم العوامل والعوائق الرئيسية التي تؤثر سلبًا على تنظيم و تخطيط الوقت المخصص لتدريس اللغة الإنجليزية لتلاميذ السنة الأولى من التعليم الثانوي. كما يسعى البحث إلى تحديد الاستراتيجيات الفعالة و السبل الكفيلة بإرساء تحكم فعال في الوقت التعليمي المحدود و القضاء على العوامل التي تسبب ضياع الوقت أو الحد منها بقدر المستطاع.
Time management is considered as one of the most important pillars of teaching because it allows teachers to use their instructional time in an optimum manner, and to invest it in enhancing students’ levels. In this sense,this research aims to highlight the main issues and obstacles that negatively affect EFL teachers’ time management process during 1st year secondary school instruction. It also tries to identify the most appropriate techniques and strategies that ensure effective control over instructional time and eliminate as much as possible the factors that cause time loss in the classroom.
La gestion du temps est considérée comme l'un des piliers les plus importants de l'enseignement qui permet aux enseignants d'utiliser le temps d’enseignement de manière effective, et de l'investir dans l'amélioration des niveaux des élèves. A cet égard, la présente recherche vise à investiguer les facteurs principaux et les obstacles qui affectent négativement l'organisation du temps alloué à l'enseignement de l'Anglais aux élèves de première année secondaire. La recherche tente également d'identifier les stratégies et les moyens les plus efficaces pour établir un contrôle sur le temps limité et pour éliminer autant que possible les facteurs qui causent une perte de temps pendant l'enseignement.
Description: Linguistics and Didactics
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5928
Appears in Collections:Mémoire de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.