Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5927
Title: | Private Supplementary Tutoring in Adrar City |
Other Titles: | Reasons and Repercussions |
Authors: | Derbal, Sihem Lahmar, Mohamed / Supervisor |
Keywords: | Private supplementary tutoring teacher learner parents syllabus دروس خصوصية تكميلية معلم متعلم أولياء أمور منهج |
Issue Date: | 15-Jun-2021 |
Publisher: | Ahmed Draia University – Adrar |
Abstract: | The last few years, the Algerian society in general and the educational system in
particular have witnessed the spread of private supplementary tutoring. The latter has become a major phenomenon and a topic of intense debate between scholars, politicians, and common people. At the beginning, parents adopted this kind of tutoring to their children at the baccalaureate level as it is the most important exam due to its significant impact on students’ educational and professional career. Nowadays, such practice has been expanded as parents make use of it at all levels, even at primary schools. The current research endeavors to investigate the evolution of this phenomenon through four last years (2017-2020), and
exploring within some private supplementary tutorial schools in Adrar city, the reasons that
push learners to opt for this practice and its repercussions. Besides, this study highlights the
role of teachers and what they are going through. Inappropriateness of the syllabus in term of
time and overloaded classes disturb teachers’ effectiveness. They could neither finish the
syllabus, nor know the shortcomings of their students. Consequently, parents and their
children ask for private lessons to overcome these difficulties. شهد المجتمع الجزائري عامة والنظام التربوي بشكل خاص خلال السنوات القليلة الماضية انتشار الدروس الخصوصية التكميلية. أصبح هذا الأخير ظاهرة رئيسية وموضوع نقاش حاد بين العلماء والسياسيين وعامة الناس. في البداية، تبنى أولياء الأمور هذا النوع من الدروس الخصوصية لأبنائهم على مستوى البكالوريا حيث أنه أهم امتحان لما له من تأثير كبير على حياة الطلاب التعليمية والمهنية. في الوقت الحاضر، تم توسيع هذه الممارسة حيث يستخدمها الآباء على جميع المستويات، حتى في المدارس الابتدائية. يسعى البحث الحالي إلى التحقيق في تطور هذه الظاهرة خلال السنوات الأربع الماضية ( ،)2017-2020واستكشاف بعض المدارس التعليمية التكميلية الخاصة في مدينة أدرار، الأسباب التي تدفع المتعلمين إلى اختيار هذه الممارسة وتداعياتها. إلى جانب ذلك، تسلط هذه الدراسة الضوء على دور المعلمين وما يمرون به. يؤدي عدم ملاءمة المنهج الدراسي من حيث الوقت والصفوف المثقلة إلى اضطراب فاعلية المعلمين. لم يتمكنوا من إنهاء المنهج الدراسي ولا معرفة أوجه القصور لدى طلابهم. وبالتالي، يطلب الآباء وأبناؤهم درو ًسا خاصة للتغلب على هذه الصعوبات. |
Description: | Linguistics |
URI: | https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5927 |
Appears in Collections: | Mémoire de Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Private Supplementary Tutoring in Adrar City Reasons.pdf | 2.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.