Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5920
Title: EFL LEARNERS’ PRONUNCIATION PROBLEMS OF WORDS ENDING & WORDS STRESS
Authors: Elghoul, Abdelkader
Lahmar, Mohamed / Supervisor
Keywords: pronunciation
intelligibility
EFL students
words stress
prononciation
intelligibilité
étudiants EFL
accent des mots
النطق
الوضوح
طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية
تشديد الكلمات
Issue Date: 24-Jun-2021
Publisher: Ahmed Draia University – Adrar
Abstract: This research paper investigates the pronunciation problems encountered by EFL students, whose first language is Algerian spoken Arabic, in words final ed pronunciation and words stress placement which blocks their mutual intelligibility inside the classroom. The subjects for this study are the Third-year students of foreign languages of Abidi Mohamed secondary school in Zaouiet Kounta. Through this study, we intend to investigate whether EFL students have pronunciation difficulties in the realization of the final sound /t/ /d/ or /id/ on words ending in suffix -ed, and words stress placement while using the target language or not. This study uses two different research tools which are recording and questionnaires. The purpose of the study is to shed light on this issue by identifying, analyzing, and describing errors made by students, and make learners aware of the different realizations of English sounds of words ending in -ed, and words stress placement to give much importance to pronunciation activities that help learners overcome those errors. To reach this aim, the researcher opts for a mixed-method based on both quantitative and qualitative analysis. The quantitative method consists of the analysis of the students’ questionnaire, whereas the qualitative method relies on the analysis of students' recorded speech. The result of this study shows that the participants make a great number of pronunciation errors. Moreover, the participants’ errors were classified into two main categories: errors at the level of words ending in -ed, and errors at the level of stress placement. Finally, we concluded our research by implications for both teachers and students to overcome these errors.
Ce document de recherche examine les problèmes de prononciation rencontrés par les étudiants EFL, dont la première langue est l'arabe parlé algérien, dans la prononciation finale des mots et le placement des mots qui bloquent leur intelligibilité mutuelle à l'intérieur de la classe. Les sujets de cette étude sont les élèves de troisième année de langues étrangères du lycée Abidi Mohamed de Zaouiet Kounta. A travers cette étude, nous avons l'intention de rechercher si les étudiants EFL ont des difficultés de prononciation dans la réalisation du son final /t/ /d/ ou /id/ sur les mots se terminant par le suffixe -ed, et les mots accentuent le placement en utilisant la langue cible ou non. . Cette étude utilise deux outils de recherche différents qui sont l'enregistrement et les questionnaires. Le but de l'étude est de faire la lumière sur cette question en identifiant, en analysant et en décrivant les erreurs commises par les étudiants, et de sensibiliser les apprenants aux différentes réalisations des sons anglais des mots se terminant par -ed, et les mots soulignent le placement pour donner beaucoup d'importance aux activités de prononciation qui aident les apprenants à surmonter ces erreurs. Pour atteindre cet objectif, le chercheur opte pour une méthode mixte reposant à la fois sur une analyse quantitative et qualitative. La méthode quantitative consiste en l'analyse du questionnaire des étudiants, tandis que la méthode qualitative repose sur l'analyse du discours enregistré des étudiants. Le résultat de cette étude montre que les participants font un grand nombre d'erreurs de prononciation. De plus, les erreurs des participants ont été classées en deux catégories principales : les erreurs au niveau des mots se terminant par -ed, et les erreurs au niveau du placement de l'accent. Enfin, nous avons conclu notre recherche par des implications tant pour les enseignants que pour les élèves afin de surmonter ces erreurs.
هذا البحث يعالج مشاكل النطق التي يواجهها طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ، الذين لغتهم الأولى هي العربية المحكية الجزائرية ، في الكلمات النطق النهائي والكلمات التي تؤكد على الموضع الذي يحجب الوضوح المتبادل داخل الفصل. موضوعات هذه الدراسة هي طلاب السنة الثالثة من اللغات الأجنبية بمدرسة عبيدي محمد الثانوية في زاوية كونتا. من خلال هذه الدراسة ، نعتزم التحقق مما إذا كان طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية يواجهون صعوبات في النطق في إدراك الصوت النهائي / t / / d / أو / id / على الكلمات التي تنتهي باللاحقة ، والكلمات تشدد على موضعها أثناء استخدام اللغة الهدف أم لا . تستخدم هذه الدراسة أداتين مختلفتين للبحث وهما التسجيل والاستبيانات. الغرض من الدراسة هو تسليط الضوء على هذه المشكلة من خلال تحديد وتحليل ووصف الأخطاء التي ارتكبها الطلاب ، وجعل المتعلمين على دراية بالإدراك المختلف للأصوات الإنجليزية للكلمات التي تنتهي بـ -ed ، والكلمات تؤكد على التنسيب لإعطاء أهمية كبيرة لأنشطة النطق التي تساعد المتعلمين على التغلب على تلك الأخطاء. للوصول إلى هذا الهدف ، اختار الباحث طريقة مختلطة تعتمد على التحليل الكمي والنوعي. تتكون الطريقة الكمية من تحليل استبيان الطلاب ، بينما تعتمد الطريقة النوعية على تحليل الكلام المسجل للطلاب. تظهر نتيجة هذه الدراسة أن المشاركين ارتكبوا عددًا كبيرًا من أخطاء النطق. علاوة على ذلك ، تم تصنيف أخطاء المشاركين إلى فئتين رئيسيتين: الأخطاء على مستوى الكلمات المنتهية بـ in -ed ، والأخطاء على مستوى موضع الضغط. أخيرًا ، اختتمنا بحثنا ببعض الاقتراحات لكل من المعلمين والطلاب للتغلب على هذه الأخطاء.
Description: Linguistics and Didactics
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5920
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EFL LEARNERS’ PRONUNCIATION PROBLEMS OF1111 WORDS ENDING & WORDS STRESS.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.