Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5917
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبلخيري, عائشة
dc.contributor.authorكرط, عزيزة
dc.contributor.authorشابي, سعاد / مؤطر
dc.date.accessioned2022-01-09T07:57:08Z
dc.date.available2022-01-09T07:57:08Z
dc.date.issued2021-06-07
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5917
dc.descriptionتعليمية اللغاتen_US
dc.description.abstractتمحورت إشكالية هذه الدراسة حول التساؤل الرئيسي التالي:" ماهي الأخطاء التي يقع فيها كاتبوا اللافتات الإشهارية وما مدى تأثيرها على القارئ المتلقي؟". إذ تعتبر دراستنا دراسة وصفية اعتمدنا فيها على المنهج الوصفي بآلية التحليل يتخلله المنهج المعياري، أما عن نوع العينة المختارة في هذه الدراسة فقد اختيرت بأسلوب قصدي ( كاتبوا اللافتات الإشهارية) ، إذ قمنا باختيار مجموعة من اللافتات الإشهارية المعلقة سواء في الشوارع أو على أبواب المحلات، وقد كانت أدواتنا المعتمدة في هذه الدراسة، الملاحظة والتركيز. وتعد هذه الدراسة دراسة ميدانية إجرائية حيث قمنا باتباع ما كتبه كاتبوا اللافتات ورصدنا ما وقعوا فيه من أخطاء. وقد خلصت دراستنا إلى مجموعة من النتائج تمثلت في: إن الأخطاء التي يقع فيها كاتبوا اللافتات الإشهارية تؤثر تأثيرا بليغا على اللغة العربية، وذلك لجهلهم لقواعد اللغة، و عدم مراجعة الإعلان والتدقيق فيه قبل طباعته. واعتمادهم على الترجمة الحرفية وعدم ضبطها مما جعلهم يقعون في مثل هذه الأخطاء.en_US
dc.description.abstractThe problem of this study revolved around the following main question : What are the mistakes that the writers of advertising signs make, and what is the extent of their impact on the receiving reader? As our study is a descriptive study in which we relied on the mechanism of analysis interspersed with the standard approach. As for the type of sample chosen in this study, it was chosen in an intentional way (the writers of advertising signs), as we chose a group of advertising signs hanging either in the streets or at the doors of shops. Our tools adopted in this study were observation and focus. This study is a procedural field, where we have written what the writers of the signs wrote, and we monitored the mistakes they made. Our study concluded a set of results, represented in: The mistakes that the writers of the advertising banners make have a profound effect on the Arabic language, due to their ignorance of the rules of the Arabic language, and scrutinize the advertisement before printing it. And their dependence on literal translation and lack of control, which made them fall into such errors
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالاخطاء اللغويةen_US
dc.subjectالاشهارen_US
dc.subjectاللافتاتen_US
dc.titleالأخطاء الشائعة التي يقع فيها كاتبوا اللافتات الإشهارية من أخطاء نحوية وإملائية وغيرها.en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.