Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5883
Title: اتجاهات متربصي التكوين المهني نحو برامج التكوين عن بعد
Other Titles: دراسة ميدانية بالمعهد الوطني المتخصص في التكوين المهني رقم01 بأدرار
Authors: حمو عبدو, احمد
اولاد دحمان, جميلة
بن خالد, عبد الكريم / مؤطر
Keywords: التكوين المهني
التكوين عن بعد
التكوين الإقامي
vocational training, distance training, residential training.
علم النفس المدرسي
Issue Date: 2021
Publisher: جامعة احمد دراية -ادرار
Abstract: عنونت الدارسة بـــ اتجاهات متربصي التكوين المهني نحو برامج التكوين عن بعد دراسة ميدانية بالمعهد الوطني المتخصص في التكوين المهني رقم01 بأدرار وانطلقت من التساؤل التالــــــي : ماطبيعة إتجاهات متربصي التكوين المهني نحو برامج التكوين عن بعد ؟ من أجل معرفة مستوى إتجاهات متربصي التكوين المهني نحو برامج التكوين عن بعد تم الاعتماد على الدرجة الوسيطية ، تكونت عينة الدارسة من( 115) متربص ومتربصة ، تم اختيار العينة بطريقة عشوائية بسيطة ، وتم الاعتماد على المنهج الوصفي مستخدمين أداة جمع البيانات تمثلت في الاستبيان يتكون الاستبيان من 30 فقرة مقسمة على بعدين وهما بعد يتمثل في الاتجاهات الايجابية وبعد يتمثل في الاتجاهات السلبية ، بعد التأكد من صدق الأداة من عرضها على مجموعة من المحكمين، حيث بلغ معامل الثبات الاستبيان ككل لبعد الاتجاهات الايجابية 0.88 والاتجاهات السلبية 0.76 .
The study titled “Attitudes of vocational training trainees towards distance training programs”, a field study at the National Institute Specialized in Vocational Training No. 01 in Adrar, and proceeded from the following question: What is the nature of the trends of vocational training trainees towards distance training programs? In order to know the level of trends of vocational training trainees towards distance training programs, the intermediate degree was relied upon. The study sample consisted of (115) trainees and trainees. The sample was chosen in a simple random way, and it was relied on the descriptive approach using the data collection tool represented in the questionnaire. From 30 paragraphs divided into two dimensions, a dimension represented in positive trends and a dimension represented in negative trends, after verifying the validity of the tool by presenting it to a group of arbitrators, where the reliability coefficient of the questionnaire as a whole for the dimension of positive trends was 0.88 and negative trends 0.76.
Description: تخصص: علم النفس المدرسي
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5883
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.