Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5848
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEmahi, Zohra
dc.contributor.authorKeddouci, Othmane / Supervisor
dc.date.accessioned2021-12-22T09:49:18Z
dc.date.available2021-12-22T09:49:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5848
dc.descriptionDegree in Linguistics and Didacticsen_US
dc.description.abstractTeaching in general is not an easy task especially teaching a foreign language (TFL) and in particular teaching English as a foreign language (TEFL); it needs to be supported and enhanced by some helping tools like using songs. For instance, this helping tool is used too much by EFL teachers because it is helpful for learners especially beginners to acquire knowledge and learn English in an easy, simple and a funny way. The four skills are involved in teaching English as well as language teaching approaches and methods. This research aims to investigate the integration or the use of educational songs in teaching English and how far is it useful. Questionnaire is the method used to achieve this goal. Questionnaire is the method used to achieve this goal. It was given to both middle school English teachers and middle school pupils of first and second years in different middle schools as case study. So most EFL teachers find that using songs is the best way to teach EFL learners according to their teaching experiences, and they agree on that.en_US
dc.description.abstractإن التدريس بشكل عام ليس بالمهمة السهلة خاصة تدريس لغة أجنبية وبشكل أدق تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية؛ يجب دعمه ببعض أدوات المساعدة مثل استخدام الأغاني. على سبيل المثال، يتم استخدام أداة المساعدة هذه كثيرًا من قِبل معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لأنها مفيدة للمتعلمين وخاصة المبتدئين لاكتساب المعرفة وتعلم اللغة الإنجليزية بطريقة سهلة وبسيطة وممتعة . يتم تضمين المهارات الأربع في تدريس اللغة الإنجليزية، بالإضافة إلى مناهج وطرق تدريس اللغة. يهدف هذا البحث إلى التحقق من دمج أو استخدام الأغاني التعليمية في تدريس اللغة الإنجليزية ومدى فائدتها. الاستبيان هو الطريقة المستخدمة لتحقيق هذا الهدف، وقد تم تسليمه لمعلمي اللغة الإنجليزية وتلاميذ السنة الأولى والثانية من التعليم المتوسط. لذلك، يجد معظم معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية أن استخدام الأغاني أفضل طريقة لتعليم متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وفقًا لخبراتهم التدريسية، وهم متفقون على ذلك.
dc.publisherUniversity Ahmed Draya - Adraren_US
dc.subjectLinguistics and Didacticsen_US
dc.subjectTeaching English as a Foreign Language (TEFL)en_US
dc.subjecthelping toolen_US
dc.subjectEFL learnersen_US
dc.subjectEFL teachersen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.subjectsongsen_US
dc.subjectتدريس اللغة الانجليزية كلغة أجنبية، أداة مساعِدة، أغاني، اللغة الانجليزية، معلمي اللغة الانجليزية كلغة أجنبية، متعلمي اللغة الانجليزية كلغة أجنبيةen_US
dc.titleThe Use of Songs as a Helping Tool to Teach English in Middle School A Case Studyen_US
dc.title.alternativeFirst Year Students and Teachers in Reggane Middle Schoolsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emahi's Dessertation June 2021.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.