Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5786
Title: التسويق الوردي وتأثيره على القرار الشرائي لدى المرأة
Authors: بويدية, نسرين
العايدي, صالحة
العوفي, أفنان / مؤطر
Keywords: التسويق الوردي
التسويق الموجه للمرأة
السلوك الشرائي للمرأة
مستحضرات التجميل
pink marketing
women-oriented marketing
women
oriented marketing
women's buying behavior
cosmetics
Issue Date: 13-Jul-2021
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: لا يقتصر لاختلاف بين المرأة والرجل على التركيبة الفيزيولوجية، بل ان هناك اختلافات كثيرة بين الرجل والمرأة مثل اختلاف في طريقة التفكير، والاختلاف في السلوك بشكل عام والسلوك الشرائي بشكل خاص. فالمنتجات التي تشتريها المرأة تختلف عن المشتريات التي يشتريها الرجل، والمرأة تحتاج الى محفزات تدفعها الى الشراء تختلف عن المحفزات التي تحفز الرجل لكي يشتري، نتيجة هذه لاختلافات بين الرجل والمرأة توجب على الشركات أن تتبع استراتيجيات واساليب تسويقية موجهة للمرأة، مختلفة عن الاساليب التسويقية المتبعة بشكل عام. وأكثر ما ركزت عليه المؤسسات في عملية التسويق الوردي هي المنتجات الموجهة مباشرة للمرأة مثل مستحضرات التجميل وهذا ما أثارنا لدراسة تأثير التسويق الوردي على مستحضرات التجميل. وفي هذه المذكرة ركزنا في مدى ادراك مجتمع الدراسة لمفهوم التسويق الوردي، ومعرفة الاثر الذي سيخلفه هذا النوع من التسويق على سوق مستحضرات التجميل، وقد استهدفت عينة البحث المرأة الجزائرية، عن طريق استبانة حجمها ((N=120، اجبنا بها في الاخير على اشكالية البحث المتمثلة في مدى تأثير التسويق الوردي على اتخاذ قرار الشراء لدى المرأة لمستحضرات التجميل؟
There are many differences between men and women, such as differences in thinking, differences in behaviour in general and buying behaviour in particular. Products purchased by women are different from those purchased by men, and women need incentives to buy different from those that motivate men to buy. As a result of these differences between men and women, companies have to pursue marketing strategies and methods aimed at women, different from marketing methods in general. The most concentrated of the enterprises in the pink marketing process are products aimed directly at women, such as cosmetics, which excited us .to study the impact of pink marketing on cosmetics In this note, we focused on the extent to which the study community understood the concept of pink marketing, and what impact that type of marketing would have .on the cosmetics market The research sample targeted Algerian women by identifying their size (N120), finally responding to the research problem of the impact of pink marketing on women's decision-making to buy cosmetics?
Description: إدارة أعمال
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5786
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.