Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحمات, حليمة
dc.contributor.authorبن بري, فاطمة
dc.contributor.authorبرماتي, فاطمة / مؤطر
dc.date.accessioned2021-11-23T09:21:32Z
dc.date.available2021-11-23T09:21:32Z
dc.date.issued2021-06-09
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5737
dc.descriptionأدب جزائريen_US
dc.description.abstractيبقى الحوار أساس الحياة العلمية والعملية لكونه يشمل شتى مناحي الحياة،حيث أنه يبدأ من الفرد ذاخل أسرته ويتسع ليشمل المجتمع بصفة عامة،به ينمي الفرد كفاءاته وقدراته فهو وحدة اجتماعية ،تتألف من عدة أفراد يعيشون نقطة الانطلاق الاولى التي تعزز ثقة الفرد في التواصل مع الاخرين،فللحوار مواضيع متعددة سواء من الناحية النفسيةأو الاخلاقية،فهو بدلك يتضمن جميع القيم التربوية وخير مثيل لذلك القرآن الكريم بالأخص سورة الكهف التي جمعت سلسلة من الحوارات أوليس للحوار أسلوب الصراحة وهذا من واجب الآباء تربية أبنائهم عليه ،لغرس المبادئ وتعزيز الروابط الأجتماعية ولنشر المحبة والتسامح بين أفراد المجتمع ،فجاءت القصص القصص القرآنية لنقل الصورالحية للأمم السابقةen_US
dc.description.abstractDialogue remains the basis of scientific and practical life because it includes various aspects of life, as it begins with the individual within his family and expands to include society in general, through which the individual develops his competencies and capabilities. Dialogue has multiple topics, whether psychologically or morally. It instead includes all educational values and the best example of that is the Holy Qur’an, especially Surat Al-Kahf, which collected a series of dialogues. Is not dialogue a method of frankness, and this is the duty of parents to raise their children on it, to instill principles and strengthen social ties and to spread love and tolerance between Community members, so the stories came from the Qur’anic stories to convey the vivid images of the previous nations
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالحوارen_US
dc.subjectالكلامen_US
dc.subjectوحدة اجتماعيةen_US
dc.subjectالفردen_US
dc.subjectالأسرةen_US
dc.subjectالحقيقةen_US
dc.subjectالقرآنen_US
dc.subjectالأباءen_US
dc.subjectالأبناءen_US
dc.subjectالقيمen_US
dc.subjectأسلوبen_US
dc.subjectDialogueen_US
dc.subjectspeechen_US
dc.subjectsocial uniten_US
dc.subjectindividualen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjecttruthen_US
dc.subjectQuranen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectstyleen_US
dc.titleدور الحوار في تربية الأبناءen_US
dc.title.alternativeسورة الكهف أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور الحوار في تربية الأبناء سورة الكهف.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.