Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5737
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | حمات, حليمة | |
dc.contributor.author | بن بري, فاطمة | |
dc.contributor.author | برماتي, فاطمة / مؤطر | |
dc.date.accessioned | 2021-11-23T09:21:32Z | |
dc.date.available | 2021-11-23T09:21:32Z | |
dc.date.issued | 2021-06-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5737 | |
dc.description | أدب جزائري | en_US |
dc.description.abstract | يبقى الحوار أساس الحياة العلمية والعملية لكونه يشمل شتى مناحي الحياة،حيث أنه يبدأ من الفرد ذاخل أسرته ويتسع ليشمل المجتمع بصفة عامة،به ينمي الفرد كفاءاته وقدراته فهو وحدة اجتماعية ،تتألف من عدة أفراد يعيشون نقطة الانطلاق الاولى التي تعزز ثقة الفرد في التواصل مع الاخرين،فللحوار مواضيع متعددة سواء من الناحية النفسيةأو الاخلاقية،فهو بدلك يتضمن جميع القيم التربوية وخير مثيل لذلك القرآن الكريم بالأخص سورة الكهف التي جمعت سلسلة من الحوارات أوليس للحوار أسلوب الصراحة وهذا من واجب الآباء تربية أبنائهم عليه ،لغرس المبادئ وتعزيز الروابط الأجتماعية ولنشر المحبة والتسامح بين أفراد المجتمع ،فجاءت القصص القصص القرآنية لنقل الصورالحية للأمم السابقة | en_US |
dc.description.abstract | Dialogue remains the basis of scientific and practical life because it includes various aspects of life, as it begins with the individual within his family and expands to include society in general, through which the individual develops his competencies and capabilities. Dialogue has multiple topics, whether psychologically or morally. It instead includes all educational values and the best example of that is the Holy Qur’an, especially Surat Al-Kahf, which collected a series of dialogues. Is not dialogue a method of frankness, and this is the duty of parents to raise their children on it, to instill principles and strengthen social ties and to spread love and tolerance between Community members, so the stories came from the Qur’anic stories to convey the vivid images of the previous nations | |
dc.publisher | جامعة احمد دراية - ادرار | en_US |
dc.subject | الحوار | en_US |
dc.subject | الكلام | en_US |
dc.subject | وحدة اجتماعية | en_US |
dc.subject | الفرد | en_US |
dc.subject | الأسرة | en_US |
dc.subject | الحقيقة | en_US |
dc.subject | القرآن | en_US |
dc.subject | الأباء | en_US |
dc.subject | الأبناء | en_US |
dc.subject | القيم | en_US |
dc.subject | أسلوب | en_US |
dc.subject | Dialogue | en_US |
dc.subject | speech | en_US |
dc.subject | social unit | en_US |
dc.subject | individual | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | truth | en_US |
dc.subject | Quran | en_US |
dc.subject | parents | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | values | en_US |
dc.subject | style | en_US |
dc.title | دور الحوار في تربية الأبناء | en_US |
dc.title.alternative | سورة الكهف أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Mémoires de Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
دور الحوار في تربية الأبناء سورة الكهف.pdf | 1.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.