Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorالحدادي, فاطمة الزهراء
dc.contributor.authorبراكو, سليمة
dc.contributor.authorنواصر, سعيد / مؤطر
dc.date.accessioned2021-11-21T10:24:21Z
dc.date.available2021-11-21T10:24:21Z
dc.date.issued2021-06-08
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5721
dc.description.abstractأن العملية التواصلية التعليمية التي تحدث داخل الصف عبارة عن عملية تفاعلية اتصالية، تتم بين ثلاثة عناصر المكونة للوضعية البيداغوجية من معلم ومتعلم ومعرفة، فإذا كان التفاعل بين هاته الأطراف تفاعلاً جيداً ينعكس ذلك على مستوى التلاميذ وجاء عنوان مذكرتنا " التواصل بين المعلم والمتعلم وأثره في التحصيل الدراسي مدرستي ابن سينا ومجمع أبو بكر بلقايد انمودجاً" لتدرس هذا الجانب من نظرياً وتطبيقياً.en_US
dc.description.abstractThe educational communicative process that takes place in the classroom is an interactive and communicative process, which takes place between three components of the pedagogical situation: a teacher, a learner, and knowledge. If the interaction between these parties is a good interaction, this is reflected on the students’ level. The title of our memo is “Communication between the teacher and the learner and its impact on achievement.” The school of Ibn Sina and the Abu Bakr Belkaid complex as a model” to study this aspect of theory and practice.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتواصلen_US
dc.subjectالمعلمen_US
dc.subjectالمتعلمen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectالعملية التعليمةen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectlearneren_US
dc.subjectacademic achievementen_US
dc.subjecteducational processen_US
dc.titleالتواصل بين المعلم والمتعلم وأثره في التحصيل الدراسيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.