Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5721
Title: التواصل بين المعلم والمتعلم وأثره في التحصيل الدراسي
Authors: الحدادي, فاطمة الزهراء
براكو, سليمة
نواصر, سعيد / مؤطر
Keywords: التواصل
المعلم
المتعلم
التحصيل الدراسي
العملية التعليمة
communication
teacher
learner
academic achievement
educational process
Issue Date: 8-Jun-2021
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: أن العملية التواصلية التعليمية التي تحدث داخل الصف عبارة عن عملية تفاعلية اتصالية، تتم بين ثلاثة عناصر المكونة للوضعية البيداغوجية من معلم ومتعلم ومعرفة، فإذا كان التفاعل بين هاته الأطراف تفاعلاً جيداً ينعكس ذلك على مستوى التلاميذ وجاء عنوان مذكرتنا " التواصل بين المعلم والمتعلم وأثره في التحصيل الدراسي مدرستي ابن سينا ومجمع أبو بكر بلقايد انمودجاً" لتدرس هذا الجانب من نظرياً وتطبيقياً.
The educational communicative process that takes place in the classroom is an interactive and communicative process, which takes place between three components of the pedagogical situation: a teacher, a learner, and knowledge. If the interaction between these parties is a good interaction, this is reflected on the students’ level. The title of our memo is “Communication between the teacher and the learner and its impact on achievement.” The school of Ibn Sina and the Abu Bakr Belkaid complex as a model” to study this aspect of theory and practice.
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5721
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.