Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5708
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZaykou, Meriem
dc.contributor.authorBorsali, Fewzi / supervisor
dc.date.accessioned2021-11-18T08:33:15Z
dc.date.available2021-11-18T08:33:15Z
dc.date.issued2021-06-21
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5708
dc.descriptionDidacticsen_US
dc.description.abstractClassroom management is an important domain in educational psychology. It helps the teachers create a supportive environment for better learning, so learners can improve the level of their educational attainment. However, the learners face problems in doing well in their study. Thus, this present research aims to explore whether classroom management affects the educational attainment of the pupils and if this effect is positive. The case study is the third year pupils of the secondary school of 'Ben Kiera fatah' in El Mansouria, Timmi, Adrar. The selected sample consists of ten pupils of third year secondary school of El-Mansouria. This investigation uses the quantitative method and the questionnaire as its tool of research. The findings show that classroom management has a positive impact on the educational attainment of the pupils. The teachers should give a great importance to the management of their classrooms and should care about and concentrate on the psychological side of the learners.en_US
dc.description.abstractLa gestion de la class est considérée comme un important domaine dans la psychologie de l'éducation, elle aide les enseignants à créer un environnement de soutien pour mieux éduquer pour que les élèves puissent améliorer leurs résultats scolaires. Ils souffrent pour obtenir le succès. Pour cela cette étude vise à effectuer une recherche pour savoir si la gestion de classe influence les résultats scolaires et si cette influence est positive. Cette étude concerne un groupe des élèves de 3éme année du lycée d’El-Mansouria à Timmi, Adrar. La méthode employée dans cette recherche est la méthode quantitative et l'instrument de recherche est le questionnaire. Dix élèves sont choisis et l'étude montre que la gestion de la classe a un impact positif sur les résultats scolaires des élèves. Pour cela les enseignants doivent accorder un grand intérêt à la gestion de la classe tout en considérant le côté psychologique des élèves.
dc.description.abstractتعتبر الإدارة الصفية ميدان مهم في علم النفس ألتربوي فهي تساعد الأستاذة على بيئة مساندة أو مناسبة من اجل تعليم أفضل وبالتالي يستطيع المتعلمون او المتعلمات تحسين مستوى تحصيلهم الدراسي. يواجه المتعلمون والمتعلمات مشاكل من اجل بلوغ النجاح ولهذا فان الدراسة الحالية تهدف للتحري عن ما إذا كان للإدارة الصفية اثر على التحصيل الدراسي للتلاميذ, وهل هذا الأثر ايجابي. واعتمدنا في الدراسة الميدانية غلى مجموعة من تلاميذ السنة الثالثة ثانوي من ثانوية المنصورية–تيمي–بأدرار والطريقة المستخدمة في البحث هي الطريقة الكمية ,أما فيما يخص آلية البحث فهي عبارة عن استبيان واخترنا من العينة عشرة تلاميذ وبعد الدراسة أشارت نتائج البحث إلى أن للإدارة الصفية أثر ايجابي على التحصيل الدراسي للتلاميذ وعليه فإن الأستاذة مطالبون بإعطاء اهتمام اكبر للإدارة الصفية مع مراعاة الجانب النفسي للتلاميذ.
dc.publisherAhmed Draia University – Adraren_US
dc.subjectclassroom managementen_US
dc.subjecteducational attainmenten_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectimpacten_US
dc.subjectla gestion de classeen_US
dc.subjectles résultats scolaireen_US
dc.subjectélèves 3éme année secondaireen_US
dc.subjectimpacten_US
dc.subjectالإدارة الصفيةen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectتلاميذ السنة الثالثة ثانويen_US
dc.subjectالأثر الايجابيen_US
dc.titleImpact of Classroom Management on Educational Attainment among Third Year Secondary School Pupilsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Impact of Classroom Management on Educational Attainment among.pdf966 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.