Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5646
Title: | Foreign Languages Rivalry in the Algerian Higher Education |
Other Titles: | English vs French Among Master2 Students in Science and Technology Faculty, Adrar University, as a Case |
Authors: | TEMMAM, Manel KERTHIOU, Omayma / Supervisor |
Keywords: | Language Rivalry English Language French Language Medium of Instruction Higher Education Scientific Research Teaching Adrar University Master Dissertation التنافس اللغوي اللغة الإنجليزية اللغة الفرنسية وسيلة التدريس التعليم العالي البحث العلمي التدريس جامعة أدرار أطروحة ماستر rivalité linguistique langue anglaise langue française support d'enseignement enseignement supérieur recherche scientifique enseignement Université d'Adrar mémoire |
Issue Date: | 11-Jul-2021 |
Publisher: | UNIVERSITE AHMED DRAIA- ADRAR |
Abstract: | Language rivalry is a predominant phenomenon in Algeria. At Adrar university,master two students of Science and Technology faculty have the right to choose between French or English to write their dissertations. Recently, students have opted for English to write their research papers despite the fact that they take their classes in French. Therefore, the present research aims at understanding the rivalry between French and English in the faculty of science and technology at Ahmed Draia University in Adrar. It is also an attempt to shed light on foreign languages use in higher education. In order to collect data, two questionnaires were used; one for students and the other for teachers. التنافس اللغوي ظاهرة سائدة في الجزائر. في جامعة أدرار ، يحق لطلاب الماستر في كلية العلوم والتكنولوجيا الاختيار بين الفرنسية أو الإنجليزية لكتابة أطروحاتهم. في الآونة الأخيرة لوحظ ان الطلاب يختارون اللغة الإنجليزية لكتابة بحوثهم بالرغم من انهم يدرسون باللغة الفرنسية. يهدف البحث الحالي إلى فهم التنافس بين اللغتين الفرنسية والإنجليزية في كلية العلوم والتكنولوجيا بجامعة أحمد دراية بأدرار. إنها أيضًا محاولة لتسليط الضوء على استخدام اللغات الأجنبية في التعليم العالي. من أجل جمع البيانات ، تم استخدام استبيانين ؛ واحد للطلاب والآخر للمعلمين La rivalité linguistique est un phénomène prédominant en Algérie. A l'université d'Adrar, les étudiants en master 2 de la faculté des sciences et technologies ont le droit de choisir entre le français ou l'anglais pour rédiger leur mémoire. Récemment, les étudiants ont opté pour l'anglais pour rédiger leurs travaux de recherche malgré le fait qu'ils suivent leurs cours en français. Par conséquent, la présente recherche vise à comprendre la rivalité entre le français et l'anglais dans la faculté des sciences et technologies de l'Université Ahmed Draia à Adrar. C'est aussi une tentative de décrire l'usage des langues étrangères dans l'enseignement supérieur. Afin de collecter les données, deux questionnaires ont été utilisés ; l'un pour les élèves et l'autre pour les enseignants. |
Description: | Linguistics and Didactics |
URI: | https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5646 |
Appears in Collections: | Mémoire de Master |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Foreign Languages Rivalry in the Algerian Higher Education English vs French.pdf | 1.82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.