Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5414
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorدحمان, إكرام مباركة-
dc.contributor.authorمعطاالله, زليخة-
dc.contributor.authorالعياشي, عبد الله / مؤطر-
dc.date.accessioned2021-09-20T08:14:46Z-
dc.date.available2021-09-20T08:14:46Z-
dc.date.issued2021-07-11-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5414-
dc.descriptionتعليمية اللغاتen_US
dc.description.abstractارتأينا في بحثنا هذا إلى إبراز أهمية التواصل في العملية التعليمية لدى تلاميذ الطور الأول من التعليم الابتدائي، و اشتغلنا على إشكالية أساسية مفادها: ما مدى تأثير التواصل في تنمية الملكة اللغوية لدى التلاميذ؟، وبينا من خلاله ضرورة المزاوجة بين التواصل اللغوي اللفظي وغير اللفظي لتتم العملية التعليمية بشكل متكامل.en_US
dc.description.abstractIn our research, we decided to highlighting the communication process in the educational process for students of the first stage of primary education, and we worked on basic problem chi is: how much effect of communication on the development of the student s linguistic faculty? And we showed through it the necessity of twinning between verbal and non-verbal communication. To complete the educational process in an integral manner.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتواصلen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectالملكة اللغويةen_US
dc.subjectالاكتسابen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectlinguistic facultyen_US
dc.subjectacquisitionen_US
dc.titleالتواصل في العملية التعليمية وأثره في تنمية الملكة اللغوية في الطور الإبتدائيen_US
dc.title.alternativeالسنة الأولى ابتدائي أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.