Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5409
Title: السلوك التدريسي الإبداعي لدى معلمي المرحلة الابتدائية و أثره في نجاح العملية التعليمية
Other Titles: ابتدائية الشيخ بن عومر-بودة-أنموذجا
Authors: صافري, عائشة
قدوري, نورة
بكوش, حورية / مؤطر
Keywords: الإبداع
المهارة
المعلم
التدريس
Creativity
skill
teaching
teacher
learner
Issue Date: 15-Jul-2021
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: لقد تناولنا في هذا البحث موضوع السلوك التدريسي الإبداعي لدى معلمي المرحلة الابتدائية وأثره في نجاح العملية التعليمية مدرسة الشيخ بن عومر أنموذجا حيث انطلقنا من إشكالية مفادها : ما هي أهم المهام التعليمية الإبداعية المنوطة بالمعلم في العملية التعليمية  وهل يؤثر السلوك التدريسي للمعلم على مسار العملية التعليمية وكيف ذلك في مقدمة البحث . وقمنا بعد ذلك بالتطرق إلى الإبداع في العملية التعليمية في المدخل بعدها تناولنا في الفصل الأول أهم المهارات الإبداعية في العملية التعليمية والمتمثلة في التخطيط والتنفيذ والتقويم وفي الفصل الثاني قمنا بإجراء دراسة ميدانية حول المهارات التدريسية .
In this research, we dealt with the subject of creative teaching behavior among primary school teachers and its impact on the success of the educational process. The Sheikh Bin Omer School as a model, where we set out from the problem that: What are the most important creative educational tasks assigned to the teacher in the educational process? Does the teacher’s teaching behavior affect the course of the educational process? And how that in the introduction to the search. We then touched upon creativity in the educational process in the introduction. Then, in the first chapter, we dealt with the most important creative skills in the educational process represented in planning, implementation and evaluation. In the second chapter, we conducted a field study on teaching skills.
Description: تعليمية اللغات
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5409
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.