Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5401
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorقرافي, عبد الغني-
dc.contributor.authorجعفري, أحمد / مؤطر-
dc.date.accessioned2021-09-19T09:19:10Z-
dc.date.available2021-09-19T09:19:10Z-
dc.date.issued2021-07-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5401-
dc.descriptionتعليمية اللغاتen_US
dc.description.abstractهذه الرسالة مقدمة لنيل شهادة الماستر تخصص تعليمية اللغات، حاولت فيها إبراز منهج التعليم عند العلماء القدامى وبالأخص عند أبي حامد الغزالي، من خلال كتابه أيها الولد، مستقصيا فيه المسائل التعليمية عنده في الكتاب، بالإضافة إلى الأدآب المتعلقة بكل من الشيخ والمربي، معتمدا على النصائح المقدمة من طرف الغزالي لتلميذه، والأحوال المتعلقة بينهما المتمثلة في المنهج الخفي.en_US
dc.description.abstractThis thesis is an introduction to obtaining a master’s degree, specializing in teaching languages, in which I tried to highlight the education curriculum of the ancient scholars, especially Abu Hamid Al-Ghazali, through his book O Child, in which he investigated the educational issues he had in the book, in addition to the manners related to both the sheikh and the educator, relying on advice Presented by Al-Ghazali to his student, and the conditions related to them represented in the hidden method.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتلميذen_US
dc.subjectالشيخen_US
dc.subjectالمنهجen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectsheikhen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleالمنهج التعليمي عند أبي حامد الغزالي من خلال كتابه "أيها الولد"en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.