Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5391
Title: تعليمية النصوص في كتاب اللغة العربية وفق منهاج المقاربة بالكفاءات
Other Titles: سنة أولى ثانوي أنموذجاً
Authors: رحماني, نورة
خليفي, عبد الحق / مؤطر
Keywords: التعليم
التعلم
التعليمية
المنهاج
الكفاءة
education
learning
curriculum
didactic
competence
Issue Date: 28-Jul-2021
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تناول هذا البحث موضوع تعليمية النصوص في كتاب اللغة العربية وفق مناهج المقاربة بالكفاءات، حيث وجب عليا أن أقف على مفاهيمه المتمثلة في: التعليمية، النص، الكتاب، اللغة، المنهاج، المقاربة، الكفاء. والدور الذي يلعبه المنهاج في مسيرة التعليم. وجعلت من كتاب السنة الاولى من التعليم الثانوي جذع مشترك آداب كنموذج للدراسة. حيث تطرقت أيضا إلى أنماط النصوص ومؤشراتها وكذلك فاعلية الكتاب في العملية التعليمية. كما وقفت على كل من مبادئ، مزايا وأهداف المقاربة بالكفاءات.
This research dealt with the subject of teaching texts in the Arabic language book according to the approaches to the competency approach, where I had to stand on its concepts represented in: educational, text, book, language, curriculum, approach, competency. And the role that the curriculum plays in the educational process. And I made the book of the first year of secondary education a common trunk of etiquette as a model for study. Where it also touched on the patterns of texts and their indicators, as well as the effectiveness of the book in the educational process. It also stood on all of the principles, advantages and objectives of the competency approach.
Description: تعليمية اللغات
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5391
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.