Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحساني, زهرة-
dc.contributor.authorبن علي, عائشة-
dc.contributor.authorبرماتي, فاطمة / مؤطر-
dc.date.accessioned2021-09-19T07:33:18Z-
dc.date.available2021-09-19T07:33:18Z-
dc.date.issued2021-07-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5383-
dc.descriptionتعليمية اللغةen_US
dc.description.abstractان اللغة العربية من اهم مقومات الشخصية الوطنية التي تعمل على ارساء روح الوحدة بين ابناء الشعب الواح، فاللغة العربية قد ارتبط محدها بالقرآن الكريم والمدارس التربوية التي تعتبر ضرورة تربوية في تنشئة الطفل فنجد ان الزوايا والكتاتيب المحرك الاساسي لحركة الجهاد فهما ملجأ الفقراء والمحتاجين فيعلمان الانسان كيف يتعامل مع الواقع وتعلم العين الدموع والقلب الخشوع وتجعله يحسن التعامل مع الحياة، فيفهم دينة بكل شموله.en_US
dc.description.abstractThe Arabic language is one of the most important components of the national personality that works to establish the spirit of unity among the people. The Arabic language has been linked exclusively to the Holy Qur’an and educational schools, which are considered an educational necessity in the upbringing of the child. It deals with reality and teaches the eye to tears and the heart to reverence, and makes it better to deal with life, so that it understands its religion in its entirety.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالزاويةen_US
dc.subjectالكتاتيبen_US
dc.subjectالزاوية البكريةen_US
dc.subjectغوزيen_US
dc.subjectangleen_US
dc.subjectcategorizationen_US
dc.subjectvirgin angleen_US
dc.titleواقع اللغة العربية في الزوايا والكتاتيب الزاوية البكريةen_US
dc.title.alternativeغوزي أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.