Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5329
Title: The Impact of Motivation on Enhancing the Students’ Speaking Skill
Other Titles: Case Study: First-Year B.A. Students at the Department of English – Adrar University
Authors: Bouhassoun, Latifa
Mostefaoui, Aziz / supervisor
Keywords: motivation
speaking skill
EFL students
Issue Date: 2020
Publisher: University Ahmed Draya - Adrar
Abstract: Motivation plays an essential role in the teaching-learning process. It is one of the key factors which determine students’ success or failure. In this dissertation, we present the impact of motivation on enhancing the students’speaking skills. The aim is to explore the effects of motivation on enhancing the first year B.A.Students’ speaking skill in the department of English at Adrar University. The main three-fold objectives of the work are discussing the main problems which may hinder students’ oral performance, identifying the most effective communicative activities which can promote EFL learners’ speaking skill, and investigating the major strategies which the learners follow to flourish their speaking ability. The research focuses on speaking skill because, in foreign language teaching and learning, speaking is one of the most important skills. It is the first way to interact with others in a social community. It is the language skill that most learners wish to master. Moreover, success in language learning can be seen from learners’ ability to speak. Moreover, speaking proficiency is the main aim of English Foreign Language Learners to achieve. To reach the settled objectives, the case study research was conducted at the university of Ahmed Draia- Adrar at the department of Arts and English language, relying on a questionnaire as as research tool, one for the students and the other one for the teachers at the department of English. The findings show that despite the fact that first-year B.A. students at the department of English in Adrar University expereince difficulties which hinder their speaking ability, they are motivated to develop their speaking skill through the use of several strategies
يلعب التحفيز دورا أساسيا في عملية التعلم التعليمي. وهو أحد العوامل الرئيسية التي تحدد نجاح الطالب أو فشله. في هذه الأطروحة، نقدم تأثير التحفيز على تعزيز مهارة التحدث لدى طلاب الليسانس السنة الأولى في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة أدرار. تتمثل الأهداف الرئيسية الثلاثة للعمل في مناقشة المشاكل الرئيسية التي قد تعيق أداء الطلاب الشفوي ، وتحديد الأنشطة التواصلية الأكثر فعالية التي يمكن أن تعزز مهارة التحدث عند طلاب اللغة الأنجليزية كلغة أجنبية، والتحقيق في الاستراتيجيات الرئيسية التي يتبعها المتعلمون لازدهار قدرتهم على التحدث. يركز البحث على مهارة التحدث لأن التحدث في تعليم اللغة الأجنبية وتعلمها هو أحد أهم المهارات. وهي الطريقة الأولى للتفاعل مع الآخرين في المجتمع الاجتماعي. إنها المهارة اللغوية التي يرغب معظم المتعلمين في إتقانها. إضافة لذلك، يمكن رؤية النجاح في تعلم اللغة من قدرة المتعلمين على الكلام. إن التحدث بإتقان للغة هو هدف رئيسي لمتعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. وللوصول إلى الأهداف المستقرة، تم إجراء بحث دراسة الحالة في جامعة أحمد دراية- أدرار بقسم الفنون واللغة الإنجليزية، معتمدا على استبيان كأداة بحثية، أحدهما للطلاب والآخر للمعلمين في قسم اللغة الإنجليزية. وتظهر النتائج أنه على الرغم من حقيقة أن طلاب السنة الأولى الليسانس في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة أدرار يواجهون صعوبات تعوق قدرتهم على التحدث، إلا أنهم متحمسون لتطوير مهاراتهم في التحدث من خلال استخدام العديد من الاستراتيجيات
Description: Didactics and Linguistics
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5329
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Impact of Motivation on Enhancing the Students’ Speaking Skill.pdf2.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.