Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5139
Title: التوافق النفسي وعلاقته بالدافعية للتعلم لدى تلاميذ الثالثة ثانوي
Other Titles: دراسة ميدانية بثانوية أبي ذر الغفاري بفنوغيل
Authors: بن الحاج, فوزية
إيدر, باهــية
بوفارس, عبد الرحمان / مؤطر
Keywords: المستوى الثانوي
التوافق النفسي
دافعية التعلم
secondary level
psychological agreement
learning motivation
Issue Date: 11-Dec-2020
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تطرقنا في دراسة هذا الموضوع بعنوان" التوافق النفسي وعلاقته بالدافعية للتعلم لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي حيث هدفت هذه الدراسة إلى الكشف عن العلاقة بين التوافق النفسي والدافعية للتعلم لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي،فتوصلت نتائج الدراسة 1-عدم وجود فروق بين أفراد عينة الدراسة تعزى لخصائص الجنس في التوافق. 2- عدم وجود فروق بين عينة الدراسة تعزى لخصائص التخصص في الدافعية. كما تم صياغة عدد من الاقتراحات والتوصيات على الإطار النظري ونتائج الدراسة الحالية التي خلصت إلى عدم وجود علاقة بين التوافق النفسي والدافعية للتعلم لدى تلاميذ السنة الثالثة ثانوي.
In the study of this topic we dealt with the title “Psychological Compatibility and its Relation to the Motivation for Learning among Third Year High School Students. This study aimed to uncover the relationship between psychological compatibility and motivation for learning among third year secondary school pupils, and the results of the study reached 1- There are no differences between the study sample individuals due to the compatibility of gender characteristics. 2- There are no differences between the study sample due to the specialization characteristics of motivation. In addition, a number of suggestions and recommendations were formulated on the theoretical framework and the results of the current study, which concluded that there is no relationship between psychological compatibility and motivation to learn among third-year secondary school students.
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5139
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.