Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5137
Title: الالعاب الالكترونية وعلاقتها بالعنف المدرسي لدى تلاميذ التعليم المتوسط
Authors: قيروان, فوزية
بن حمادي, فاطمة الزهراء
بكراوي, عبد العالي / مؤطر
Keywords: العنف المدرسي
الالعاب الالكترونية
electronic games
school violence
Issue Date: 11-Dec-2020
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تطرقنا في دراسة هذا الموضوع بعنوان" الالعاب الالكترونية وعلاقتها بالعنف المدرسي لدى الاطفال المتعلمين حيث هدفت هذه الدراسة لمعرفة ادمان الالعاب الإلكترونية لدى المتعلمين وكذا معرفة مدى تأثير الالعاب الإلكترونية على السلوكات المتعلمين وكيفة الاطلاع على واقع الالعاب الإلكترونية بين اوساط المتعلمين و التعرف على العلاقة الموجودة بين الالعاب الإلكترونية والعنف المدرسي وهل توجد دلاله الفروق في إدمان الالعاب الإلكترونية لدى المتعلمين وفق متغير الجنس (ذكور اناث) وهل هناك العلاقة الارتباطية في الادمان على الالعاب الإلكترونية والعنف على المتعلمين حيث توصلنا الى انه توجد علاقة ارتباطية بين العنف المدرسي والادمان على الالعاب الإلكترونية وأيضا توجد دلاله الفروق في إدمان الالعاب الإلكترونية لدى المتعلمين وفق متغير الجنس (ذكور اناث)
In the study of this topic, we dealt with the title “Electronic Games and its Relationship with School Violence for Intermediate Education Pupils Where this study aimed to know the addiction to electronic games among learners as well as to know the extent of the impact of electronic games on the behavior of learners and how to see the reality of electronic games among the circles of learners and to identify the relationship between electronic games and school violence and whether there is a sign of differences in addiction to electronic games among learners according to a variable Gender (males female) and is there a correlational relationship in addiction to electronic games and violence against learners, where we have concluded that there is a correlation between school violence and addiction to electronic games and also there is a sign of differences in addiction to electronic games among learners according to the gender variable (male females(
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5137
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.