Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5136
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorباعلول, مبارك-
dc.contributor.authorمبخوتي, جلول-
dc.contributor.authorشيلي, أمحمد / مؤطر-
dc.date.accessioned2021-04-13T08:29:50Z-
dc.date.available2021-04-13T08:29:50Z-
dc.date.issued2020-11-15-
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5136-
dc.description.abstractتنازلت هذه الدراسة موضوع تكوين المعلمين والذي يكتسب اهمية بالغة، فالتكوين يعتبروسيلة من الوسائل المستخدمة التي تتهج من أجل تحسين اداء المعلمين وتحسين مستواتهم المعرفي والتربوي في المدراس الابتدائية، وتم استخدم في هذا البحث منهجة توزويع الاستبيان على المبحوثين حول دور التكوين في تحسين أدائهم المهني وقد خلصت الدراسة في الأخير لأن التكوين يتكسي اهمية بالغة في تحسين اداء العاملين واعطائهم دفعا بارزا في تكوين التربوية والمعرفي مما يسهل عملهم واقتناهم .en_US
dc.description.abstractThis study concedes the issue of teacher training, which is of great importance. Training is one of the means used to improve the performance of teachers and improve their level of knowledge and education in elementary schools. The methodology for distributing a questionnaire to the respondents on the role of training in improving their professional performance was concluded in this study. Finally, the study is because training is of great importance in improving the performance of workers and giving them a prominent impetus in the educational and cognitive formation, which facilitates their work and their acquisition.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectالمعلمen_US
dc.subjectالمعلمينen_US
dc.subjectالتكوينen_US
dc.subjecttrainingen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleالتكوين وانعكاسه على الأداء ا لبيداغوجي " ا لتربوي" لدى أساتذة التعليم الإبتدائيen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
التكوين وانعكاسه على الأداء ا لبيداغوجي.pdf24.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.