Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5041
Title: دور الاتصال الخارجي في تحسين صورة المؤسسة لدى زبائنها
Other Titles: دراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر_ ــ وكالة ادرارــ_
Authors: بن الشيخ, زهرة
بايشي, عبد الحميد / مؤطر
Keywords: الاتصال الخارجي
صورة المؤسسة
الزبون
مؤسسة اتصالات الجزائر
External contact
Enterprise image
the customer
Algeria Telecom Corporation
Issue Date: 15-Nov-2020
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: هدفت هذه الدراسة الى ابراز دور الاتصال الخارجي في تحسين صورة المؤسسة لدى زبائنها، ودورها الصورة الجيدة في الاحتفاظ بالزبائن وكسب ثقتهم عن طريق الاتصال الفعال وتوطيد العلاقة بينهم بتحقيق رغباتهم وكسب رضاهم، باتخاذ إجراءات جديدة تتماشى مع متطلباتهم ، ومن ثم كسب المؤسسة مكانة متميزة في أذهان متعامليها. وتوصلت الدراسة الى وجود علاقة ارتباط بين الاتصال الخارجي وصورة المؤسسة، حيث تسعى هذه الأخيرة الى تحسين كافة أنواع الاتصال وتوفير وتنويع اساليبها لتغطية متطلبات زبائنها، باعتبار ان الزبون هو حجر الأساس لتطور أي مؤسسة.
This study aimed to highlight the role of external communication in improving the image of the institution among its customers, and its role in the good image in retaining customers and gaining their trust through effective communication and strengthening the relationship between them by achieving their desires and gaining their satisfaction, by taking new measures in line with their requirements, and then gaining the institution a distinguished position in the minds Their customers. The study concluded that there is a relationship between external communication and the image of the institution, as the latter seeks to improve all types of communication and to provide and diversify its methods to cover the requirements of its customers, given that the customer is the cornerstone of the development of any institution.
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/5041
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.