Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4990
Title: Improving EFL Learners’ Speaking Skill through Using Video Technique
Other Titles: A Case Study of First Year Students of English at Adrar University
Authors: Zitouni, Souad
Kerthiou, Omayma / Supervisor
Keywords: Linguistics and Didactics
Speaking skill, EFL students, difficulties, video technique
مهارة التحدث ، طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ، الصعوبات ، تقنية الفيديو
Compétence orale, étudiants EFL, difficultés, technique vidéo
Issue Date: 2020
Publisher: University Ahmed Draya - Adrar
Abstract: Speaking English is essential for EFL students since English is the most commonly used language among foreign languages. Thus, speaking is considered as the most important skill. This study aims to investigate the major speaking difficulties that block the majority of First year EFL students at Adrar university to express their thoughts .Also, the purpose of this study isto know the role of video technique in the development of students’ speaking skill . We hypothesize that if the teachers motivate students to speak and to avoid their fear in public speaking, it would develop the students speaking production. In addition, we aim to present various activities and strategies that help to develop their listening comprehension and their oral skill. This study is based on two written questionnaires, one for students, which was sent via their valid emails, and one for teachers. In addition, classroom observation was used in order to collect more data.The findings of this study show that what makes first year LMD students speak and participate is providing them with effective activities and strategies .In addition to that, students need from the teacher to consider their speaking difficulties and encourage them to speak.
Parler l’anglais est essentiel pour les étudiants EFL car l'anglais est reconnu comme la langue mondiale et la langue la plus couramment utilisée parmi les langues étrangères. Par conséquent, parler est considéré comme la compétence la plus importante. Cette étude vise à enquêter sur les principales difficultés d'élocution qui bloquent la majorité des étudiants EFL de première année à l'université Adrar pour exprimer leurs réflexions. Aussi le but de cette étude est de connaître le rôle de la technique vidéo dans le développement des compétences orales des étudiants Nous supposons que si les enseignants motivent les étudiants à parler et à éviter leur peur lors de la prise de parole en public, cela développerait la production de discours des apprenants. De plus, nous visons à présenter diverses activités et stratégies qui aident à développer leur compréhension orale et leur compétence orale. Cette étude basée sur deux questionnaires écrits, un pour les étudiants et un pour les enseignants, en plus l’une observation en classe afin de collecter plus de données. Les résultats de cette étude montrent que l’exploitation des activités et des stratégies efficaces poussent les étudiants de première année LMD s’exprimer et de participer on séance de L’expression orale.
يعد التحدث باللغة الإنجليزية أمرًا ضروريًا لطلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية ، حيث يتم التعرف على اللغة الإنجليزية كلغة عالمية واللغة الأكثر استخدامًا بين اللغات الأجنبية ، وبالتالي يعتبر التحدث من أهم المهارات ،وتهدف هذه الدراسة إلى التحقيق في أغلب صعوبات التكلم التي تمنع غالبية طلبة السنة الأولى من قسم اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية من التعبير عن أفكارهم . والغرض أيضًا من هذه الدراسة هو معرفة دور تقنية الفيديو في تنمية مهارة التحدث لدى الطلاب. ونفترض أنه إذا قام المعلمون بتحفيز الطلاب على التحدث وتجنب خوفهم في التحدث أمام الجمهور ، ستؤدي إلى تطوير مهارة التكلم لدى الطلبة. بالإضافة إلى ذلك ، نهدف إلى تقديم العديد من الأنشطة والاستراتيجيات التي تساعد على تطوير فهمهم السمعي ومهاراتهم الشفوية. تستند هذه الدراسة إلى استبيانين مكتوبين ، أحدهما للطلاب والذي أرسل عبر رسائل البريد الإلكتروني و الثاني للأساتذة .تظهر نتائج هذه الدراسة أن ما يجعل طلاب السنة أولى من قسم الإنجليزية يشاركون ويتفاعلون في القسم من خلال توفير أنشطة و استراتيجيات فعالة لهم, إضافة إلى ذلك الطلبة بحاجة إلى أستاذ من يأخذ صعوباتهم في التكلم بالإنجليزية بعين الاعتبار.
Description: Degree in Linguistics and Didactics
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4990
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Improving EFL Learners’ Speaking Skill through Using Video Technique.pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.