Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4987
Title: Integrating Technology into EFL Classroom A Case Study
Other Titles: 1st Year LMD Students and Teachers of English at Ahmed Draia University-Adrar
Authors: Houari, Ibtissam
BOUKLI-HACEN, hacene reda / Supervisor
Keywords: Linguistics and Didactics
Technology, classroom, teaching, learning, EFL students
Technologie, cours d'anglais langue étrangère, enseignement, apprentissage
التكنولوجيا ، فصل اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، التدريس ، التعلم
Issue Date: 2020
Publisher: University Ahmed Draya - Adrar
Abstract: Il est indéniable que la technologie concerne de nombreuses facettes de la vie. L’éducation est l’une d’elles. Étant donné que l'éducation est très importante et nécessaire pour acquérir de différentes connaissances, les chercheurs essaient de trouver de nouvelles façons et méthodes pour l'améliorer. Une façon d'améliorer l'enseignement et l'apprentissage consiste à utiliser la technologie en classe. Le développement de la technologie et les différentes possibilités qu'elle peut offrir aux enseignants et aux étudiants en ont fait une partie intégrante du système éducatif. Les appareils électroniques fournissent différentes ressources auxquelles les enseignants et les étudiants peuvent facilement accéder. L'objectif de cette étude est d'étudier l'impact de la technologie sur le processus d'enseignement-apprentissage, et le point de vue des enseignants et des étudiants sur l'utilisation de la technologie dans les classes d'anglais langue étrangère, A.L.E dit EFL. Pour réaliser cette étude, une méthode qualitative a été utilisée. Un entretien a été réalisé avec 116 étudiants LMD de première année du département d'anglais à l'université d'Adrar. De plus, 11 enseignants qui enseignent ce niveau d’étudiants ont également été interviewés. Les résultats montrent que la technologie améliore l'expérience d'enseignement et d'apprentissage, et facilite aussi le processus d'enseignement pour les enseignants et motive les étudiants à apprendre davantage. Donc l’intégration de la technologie en classe a un impact plutôt positif sur les enseignants et les étudiants en classe
It is undeniable that technology has concerned many facets of life. One of such facets is education. Since education is important and necessary to gain knowledge, researchers try to find new ways and methods to improve it. One of ways is to enhance teaching and learning by using technology in the classroom. The spread of technology and the different benefits it can offer to teachers and students has made it part of the educational system. Electronic devices provide different resources that can be accessed easily by teachers and students. The objective of this study is to investigate the impact of technology on the teaching-learning process, and the perception of teachers and students of technology use in English as a Foreign Language (EFL) classroom. A qualitative method is used in order to accomplish this study. Moreover, a sample of 116 students of first year Licence at the Department of Arts & English Language at Adrar University were interviewed. In addition, 11 teachers who teach first year students were also interviewed. The results show that technology improves the teaching and learning experience. Besides, it makes the teaching process easier for teachers, and it motivates students to learn. Based on the results of this research, it is concluded that technology enhances teaching and learning. Furthermore, it has a positive impact on teachers and students in addition to making students more active in the classroom.
لا يمكن إنكار أن التكنولوجيا قد لمست العديد من جوانب الحياة. أحد هذه الجوانب هو التعليم. نظرًا لأن التعليم مهم جدًا وضروري لاكتساب المعرفة حول أشياء مختلفة ، يحاول الباحثون إيجاد طرق وأساليب جديدة لتحسينه. تتمثل إحدى طرق تحسين التدريس والتعلم في استخدام التكنولوجيا في الفصل الدراسي. إن نمو التكنولوجيا والأشياء المختلفة التي يمكن أن تقدمها للمعلمين والطلاب جعلها جزءًا من النظام التعليمي. توفر الأجهزة الإلكترونية موارد مختلفة يمكن للمدرسين والطلاب الوصول إليها بسهولة. الهدف من هذه الدراسة هو التحقيق في تأثير التكنولوجيا على عملية التدريس والتعلم ، ووجهة نظر المعلمين والطلاب حول استخدام التكنولوجيا في فصل اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. ولإنجاز هذه الدراسة تم استخدام المنهج النوعي. تم إجراء مقابلة مع 116 من طلاب السنة الأولى في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة أدرار. بالإضافة إلى ذلك ، تم عمل مقابلة مع 11 استادا و الدين يقومون بتدريس هذا المستوى من الطلاب. تظهر النتائج أن التكنولوجيا تحسن تجربة التدريس والتعلم. بالإضافة إلى ذلك ، فهي تجعل عملية التدريس أسهل للمعلمين ، كما أنها تحفز الطلاب على التعلم. بناءً على نتائج هذا البحث ، تم استنتاج أن التكنولوجيا تعزز التدريس والتعلم في فصل اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. علاوة على ذلك ، ان لها تأثيرا إيجابيا على المعلمين والطلاب بالإضافة إلى جعل طلاب اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية أكثر نشاطًا في الفصل الدراسي.
Description: Degree in Linguistics and Didactics
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4987
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THESIS_FINAL _ CORRECTED- Houari Ibtissem (1).pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.