Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4695
Title: the impact of willingness to communicate on efl learers speaking ability, a case study of firet year students of the department of english at adrar university
Authors: kihal, Wisaame
lahmar, Mohammed / Superviseur
Keywords: Willingness to Communicate
English as a Foreign Language
Foreign Language
English Language Teaching
الرغبة في التواصل
الإنجليزية كلغة أجنبية
اللغة الأجنبية
تعليم اللغة الإنجليزية
Issue Date: 18-Nov-2020
Publisher: University Ahmed DRAIA of Adrar
Abstract: Nowadays, speaking English is important because it is a globally recognized language in almost all fields. The main purpose of learning a foreign language (FL) is to be able to use that language properly in all cases. If we want EFL learners to be fluent speakers, we must first encourage and motivate them to practice it well with a desire to develop it. We also need to raise their consciousness and expose them to the great importance that speaking skill has in learning their language. Learners are motivated to learn the target language for a variety of reasons, such as studying abroad, growing job opportunities, travelling, etc. Here comes the goal of English language teaching that provides learners with the opportunity to use English efficiently and accurately in communication. This study investigates ways that help learners improve their speaking skill and make them more active. It investigates, therefore, the importance of creating a friendly atmosphere in the classrooms as an attempt to get learners involved. This research examines how does EFL learners‟ speaking performance is affected by their willingness to communicate (WTC) inside the classroom, also attempts to examine some prominent factors which may hesitate the learners‟ WTC. For that, a case study was conducted with a sample of 78 first-year LMD students, and oral expression teachers at the English department at Adrar University. The students‟ questionnaire and the teachers‟ interview are the main tools used to serve the present work. The analysis of the findings revealed the significant relationship between the students‟ willingness to communicate and their speaking performance. The results of this study showed that WTC is a fundamental component for a successful speaking performance. It was also disclosed that attitudes towards the English language, the situational factors (learner‟s personality, topic, teacher, task type and the relationship with the interlocutor) are factors that have a major impact on the students‟ WTC. In the end, the study was expected to help students recognize the WTC aspects and improve their performance in speaking classes.
في الوقت الحاضر ، يعد التحدث باللغة الإنجليزية أمرًا مهمًا لاعتبارها لغة معترف بها عالميًا تقريبا في جميع المجالات. الغرض الأساسي من تعلم لغة أجنبية هو التمكن من استخدام تلك اللغة بشكل صحيح في جميع الحالات. إذا أردنا أن يتحدث متعلمو اللغة الإنجليزية بطلاقة ، يجب علينا أولاً تشجيعهم وتحفيزهم لممارستها جيدًا مع الرغبة في تطويرها. نحتاج أيضًا إلى رفع وعيهم واظهار مدى أهمية مهارة التحدث في تعلم لغتهم. يتم تحفيز المتعلمين لتعلم اللغة المستهدفة لعدة أسباب ، مثل الدراسة في الخارج ، زيادة فرص العمل ، السفر ، وما إلى ذلك. وهنا يكمن الهدف الرئيسي من تدريس اللغة الإنجليزية الذي يوفر للمتعلمين فرصة لاستخدام اللغة الإنجليزية بكفاءة ودقة في التواصل. يدور موضوع هذه الدراسة حول الطرق التي تساعد المتعلمين على تحسين مهارات التحدث لديهم وجعلهم أكثر نشاطًا. لذلك فهو يركز على أهمية خلق جو ودي في الفصول الدراسية كمحاولة لإشراك المتعلمين. يبين هذا البحث ايضا كيفية تأثر أداء التحدث لدى متعلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية برغبتهم في التواصل داخل الفصل الدراسي ، كما يحاول فحص بعض العوامل البارزة التي قد تتسبب في تراجع رغبة المتعلمين في التواصل. لذلك ، تم إجراء دراسة حالة على عينة من 78 طالبًا في السنة الأولى من LMD ومعلمي التعبير الشفهي في قسم اللغة الإنجليزية في جامعة أدرار. استبيان الطلاب ومقابلة المعلمين هي الأدوات الرئيسية المستخدمة لخدمة العمل الحالي. تكشف غن تحليل النتائج حول العلاقة المهمة بين رغبة الطلاب في التواصل وأدائهم في التحدث. أظهرت نتائج هذه الدراسة أن الرغبة في التواصل عنصر أساسي لأداء حديث ناجح. تم الكشف أيضًا عن أن المواقف تجاه اللغة الإنجليزية ، والعوامل الظرفية (شخصية المتعلم ، والموضوع ، والمعلم ، ونوع المهمة ، والعلاقة مع المحاور) هي عوامل لها تأثير كبير على رغبة الطلاب في التواصل. في النهاية ، كان من المتوقع أن تساعد الدراسة الطلاب على التعرف على جوانب الرغبة في التواصل وتحسين أدائهم في فصول التحدث
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4695
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wissam Kihal.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.