Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4690
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMammeri, Loubna
dc.contributor.authorElketbi, Kelthoum
dc.contributor.authorOmari, Mohammed / supervisor
dc.date.accessioned2020-12-27T14:32:47Z
dc.date.available2020-12-27T14:32:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4690
dc.descriptionLinguistics and Didacticsen_US
dc.description.abstractEffective doctor-patient communication is a crucial measure of best practice in medicine because it is critical in insuring the right diagnoses, better outcomes, and significant increases in doctor and patient satisfaction. This study tried to identify the main barriers to effective doctor-patient communication in Adrar, where people with different linguistic backgrounds live. To this end, a qualitative method was adopted to obtain accurate results. Structured interviews were conducted with doctors and patients in different healthcare settings in Adrar. The researchers also carried out multiple sessions of participant observation. After the collected data were analysed, both statistically and descriptively, the study concluded that language barriers, persistent attitudes, low health literacy, doctors’ lack of communication skills, and their working under pressure all constitute obstacles that impair doctor-patient communication in Adrar healthcare facilities.en_US
dc.description.abstractالمقياس الحاسم لأفضل الممارسات الطبية هو التواصل الفعال بين الطبيب والمريض لما له من أهمية بالغة في تأمين التشخيصات الصحيحة، تحقيق أفضل النتائج، وزيادة درجة الرضا بين الطبيب والمريض. تحاول هذه الدراسة تحديد الحواجز الرئيسية التي تحول دون التواصل الفعال بين الطبيب والمريض في أدرار، حيث يعيش أشخاص ذوي خلفيات لغوية مختلفة. ولهذا الغرض، اعتُمدت طريقة نوعية للحصول على نتائج دقيقة. حيث قمنا بإجراء مقابلات مع أطباء ومرضى في مرافق صحية مختلفة في أدرار. بالإضافة الى حضور عدة جلسات طبية من اجل ملاحظة كيفية التواصل بين الطرفين. وبعد تحليل البيانات التي تم جمعها، إحصائياً ووصفياً على حد سواء، خلصت الدراسة إلى أنه إلى جانب الحواجز اللغوية، الاعتقادات الراسخة، تدني مستوى الثقافة الطبية، افتقار الأطباء لمهارات التواصل، والعمل تحت الضغط، كلها تشكل عقبات تعوق الاتصال بين الطبيب والمريض في مرافق الرعاية الصحية في أدرار.
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Ahmed DRAIA of Adraren_US
dc.subjecteffective communicationen_US
dc.subjectdoctor-patient communicationen_US
dc.subjectbarriersen_US
dc.subjectsatisfactionen_US
dc.subjecthealthcare.en_US
dc.titleAddressing Doctor-Patient Communication Barriers in Adraren_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Addressing Doctor-Patient Communication Barriers in Adrar.pdf2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.