Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4531
Title: تعليمية الصور المرافقة للنص بين ضوابط الإختيار والفعل السيميائي
Other Titles: كتاب السنة الخامسة ابتدائي أنموذجا
Authors: فاتحي, عزيزة
خلادي, محمد الامين / مؤطر
Keywords: التعليمية
الصورة
النص
الكتاب
الطفل
Educational
picture
text
book
child
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تهدف هذه الدراسة للتعريف بمدى أهمية الصّور التعليميّة في الكتاب المدرسي الموجه للطفل وعلاقتها بالسيمياء، باعتبارها وسيلة من الوسائل التعليمية المعينة على الفهم، كونها الأنسب و الأوفر لهذه الفئة العمرية، كما أنها تكشف لنا عن طرق استعمال أو توظيف هذه المادة التعليمية في مجال التربية، وكيف أنها تخضع لمعايير وأسس تضبطها، حيث تصبح مناسبة ومتلائمة مع المستوى المقدّمة له، في مختلف الجوانب (العمر، محتوى المادة، حجم المادة ...)بحيث يفهمها الجميع وينعكس ذلك على المستوى التحصيلي لهم انعكاسا إيجابيا،أي مدى إسهامها في حصول العملية التعليمية التعلمية.
The extent of the inportance of educational pictures in the textbook directed at the child its relationship to civics ,as it one of the educational methods that a in understanding being the most sutable for this age group and it also reveals to us the methods of usimg or employing this educational material in field of education, and how itis it is subject to standards and principles appropriate and compatible with the level presented to, in vaious aspects (age- content of the material- size of the material ....) so that everyone undestandsit and this is reflected on their achievement level positively, the extent of its contribution to the educational learning process .
Description: أدب جزائري
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4531
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.