Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4474
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMAKHLOUFI, Abdelkrim
dc.contributor.authorBOUHANIA, Bachir / Supervisor
dc.date.accessioned2020-11-22T14:32:25Z
dc.date.available2020-11-22T14:32:25Z
dc.date.issued2020-11-11
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4474
dc.descriptionLinguistics and Didacticsen_US
dc.description.abstractتناولَتْ هذه الدّراسة بالبحث والتحليل الحاجات الأكاديمية والمهنية الخاصة باللغــــــة الأنجليزية، والتي تتعلق بالمهندسين المدنيين بجامعة أدرار. وقدِ اعتمدنا في جانبها المنهجي على أسسٍ ثلاثة: نظرية دراسة الحاجات، واستراتيجية دراسة حالة، بالتركيز على قاعدة المعالجة الثلاثية للبيانات. حيث تمخضت نتائج البحث عن رسم الأُطرِ العامة لمنهج اللغة الأنجليزية ودراستها، مع تقديم درسٍ نموذجي مشفوعاً بشرحٍ مفصلٍ عن كيفية اختيار عناصره الأساسية.en_US
dc.description.abstractThis study explores and analyses academic and professional English language needs of civil engineering students at Adrar University. The aim is to find out the appropriate English to this specific community. The tripartite design of Needs Analysis theory, case study strategy, and triangulation of data underpins the study methodological aspect. The findings draw up the overall framework that defines the specifications of the syllabus and details the course elements including a sample unit of a course provided.
dc.description.abstractLe présent travail consiste à examiner les besoins en langue anglaise des ingénieurs de génie civil de l’université d'Adrar. L'objectif ultime de cette recherche est de découvrir l'anglais approprié à cette communauté spécifique. Trois approches préconisées sous-tendent l'aspect méthodologique de l'étude: la théorie de l'analyse des besoins, la stratégie d'étude de cas et la triangulation des données. Les résultats ont permis d’aboutir à l’établissement d’un cadre théorique et méthodologique permettant de bien cerner les besoins linguistiques du cas d’étude, ainsi que le développement d’un cours d’Anglais modèle avec une explication détaillée de la manière de sélection de ses éléments de base.
dc.language.isoenen_US
dc.publisherUniversity Ahmed DRAIA of Adraren_US
dc.subjectاللغة الأنجليزية لاغراض محددةen_US
dc.subjectدراسة الحاجياتen_US
dc.subjectتصميم المنهجen_US
dc.subjectالهندسة المدنيةen_US
dc.titleMEETING ENGLISH LANGUAGE NEEDS OF CIVIL ENGINEERING STUDENTSen_US
dc.title.alternativeAT THE UNIVERSITY OF ADRARen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Thèse de Doctorat

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEETING ENGLISH LANGUAGE NEEDS.pdf4.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.