Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4421
Title: محاولة تقييم العوامل المؤثرة في اختيار الطالب للعمل المقاولاتي
Authors: بن عربية, حنان
يوسفات, علي / مؤطر
Keywords: المقاولاتية
المؤسسات الصغيرة والمتوسطة
الابداع
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تهدف الدراسة إلى استكشاف أهم العوامل التي تؤثر على الطالب عند اختياره إلى العمل المقاولاتي، باعتبار أن المقاولاتية لها دور أساسي في التنمية الاقتصادية، فهي تساهم في الدفع بالاقتصاد نحو التطور والولوج إلى عالم الأسواق الدولية، حيث أنها تستهدف الشباب بصفة عامة والجامعيين بصفة خاصة لأنهم مؤهلين لذلك، إلا أن نجاح العمل المقاولاتي مرهون بنضج الفكر المقاولاتي لدى هذه الشريحة. وتهدف هذه الدراسة أيضا إلى التعرف على آراء عينة من طلبة جامعة أدرار على الظاهرة. إذ تم استخدام استبيان و توزيعه على حوالي 100 طالب وطالبة من جامعة أدرار، ومن أجل الإجابة على الإشكالية تم استخدام برنامج SPSS لتأكيد النتائج.
The study aims to explore the most critical factors that affect the student when choosing to engage in contracting work, given that employing has a fundamental role in economic development, as it contributes to pushing the economy towards development and access to the world of international markets, as it targets young people in general and university students in particular because they are qualified, Therefore, the success of the entrepreneurial work depends on the maturity of the entrepreneurial thought of this segment. This study also aims to get acquainted with a sample of Adrar University students' opinions on the phenomenon. A questionnaire was used and distributed to about 100 students from the University of Adrar and to answer the problem, and the SPSS program was used to confirm the results
Description: إدارة الأعمال
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4421
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
محاولة تقييم العوامل المؤثرة في.pdf9.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.