Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4335
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبن حسين, حيزية
dc.contributor.authorزيداني, فاطمة
dc.contributor.authorسلامي, فاطمة / مؤطر
dc.date.accessioned2020-11-10T12:28:57Z
dc.date.available2020-11-10T12:28:57Z
dc.date.issued2020-10-15
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4335
dc.description.abstractهدفت هاته الدراسة إلى البحث والكشف عن مدى تأثير الدروس الخصوصية على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطة، وقد استخدمنا الإستمارة كأداة لجمع البيانات وتم تطبيق المنهج الوصفي على عينة من التلاميذ الذين يتلقون دروس خصوصية في مؤسسة بصمة للدعم والتدريب والإستشارة، حيث قدرت العينة ب 20 تلميذ، وتم التوصل من خلال الدراسة إلى أن الدروس الخصوصية تساهم بشكل إيجابي في الرفع من مستوى التحصيل الدراسي للتلاميذ.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to research and reveal the extent of the impact of private lessons on the academic achievement of middle school students, and we used the questionnaire as a tool to collect data and the descriptive approach was applied to a sample of students who receive private lessons in the imprinting institution for support, training and counseling, where the sample was estimated at 20 students. And it was concluded through the study that private lessons contribute positively to raising the level of student achievement.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالدروس الخصوصيةen_US
dc.subjectالتلميذen_US
dc.subjectالتحصيل الدراسيen_US
dc.subjectprivate lessonsen_US
dc.subjectthe studenten_US
dc.subjectacademic achievementen_US
dc.titleالدروس الخصوصية وأثرها على التحصيل الدراسي لدى تلاميذ المرحلة المتوسطةen_US
dc.title.alternativeمؤسسة بصمة للتدريب والدعم والإستشارةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.