Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4196
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorحناني, حورية
dc.contributor.authorلهشمي, لاله فاطمه
dc.contributor.authorشابي, سعاد / مؤطر
dc.date.accessioned2020-10-27T14:19:42Z
dc.date.available2020-10-27T14:19:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4196
dc.descriptionتعليمية اللغاتen_US
dc.description.abstractمن خلال دراستنا النظرية و الميدانية لموضعنا المعنون : التنشئة الاجتماعية ودورها في اكتساب وتعليم اللغة العربية (أولف أنموذجا) حاولنا معرفة علاقة التنشئة الاجتماعية بتعليم اللغة واكتسابها، حيث كان الهدف من الدراسة هو التعرف على الدور الذي تقوم به التنشئة الاجتماعية وكذلك معرفة مدى تأثيرها في تعليم اللغة العربية للفرد، كما اعتمدنا على المنهج الوصفي التحليلي في وصف و تحليل عملية التنشئة من أجل الحصول على استفسارات حول الدور الذي تقوم به في حقل تعليمية اللغات، وقد تم اختيار عينة الدراسة بطريقة عشوائية وذلك في منطقة أولف وقمنا بتوزيع الاستبيان على المعلمين في المدارس الابتدائية ، الاسرة(الوالدين)، الروضة، المدرسة القرآنية، واتبعنا في جمع بيانات الدراسة على الأدوات التالية الملاحظة، المقابلة، الاستبيان، وفي الاخير توصلنا إلى مجموعة من النتائجen_US
dc.description.abstractThrough our theoretical and field study of our topic entitled: Social upbringing and its role in the acpuisition and teaching of the Arabic language Aoulef model، we tried to find out the relationship of social upbringing to language teaching and acpuisition where the aim of the study was to learn about the role played by socialization، as well as to know the extent of its impact on teaching the Arabic language to the individual We also relied on a descriptive and analytical approach in describing and analyzing the process of socialization in order to obtain inquiries about the role it plays in the field of language education. The study sample was randomly selected in the Aoulef region، and we distributed the questionnaire to teachers in primary schools، the family parents، kindergarten quranicachool، and we followed in collecting the study data on the following tools: observation، interview، questionnaire، In the end، we reached q set of results.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالنمو اللغويen_US
dc.subjectالتفاعل الإجتماعيen_US
dc.subjectاللغةen_US
dc.subjectالتنشئةen_US
dc.titleالتنشئة الإجتماعية ودورها في اكتساب وتعليم اللغة العربيةen_US
dc.title.alternativeأولف أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
التنشئة الاجتماعية.pdf3.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.