Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4194
Title: متطلبات جودة التعليم العالي دراسة ميدانية لميدان الحكامة
Other Titles: دراسة ميدانية بكلية العلوم الإنسانية والإجتماعية والعلوم الإسلامية جامعة أدرار نموذجا
Authors: غنتيوي, فاطمة
كابوية, كريمة
لعريبي, محمد / مؤطر
Keywords: إدارة الجودة
التعليم العالي
الجامعة الجزائرية
الحكامة
الجودة الشاملة
نظام ل.م.د
Issue Date: 2020
Publisher: جامعة احمد دراية - ادرار
Abstract: تعتبر الحكامة من أهم الاستراتيجيات الحديثة التي انتهجتها الجامعات في الآونة الأخيرة, وحققت من خلالها نتائج ايجابية تمثلت في تحسين ادائها وضمان جودتها. تهدف الدراسة الى تسليط الضوء على المرجع الوطني لضمان الجودة في التعليم العالي وبالخصوص ميدان الحكامة، وقد تناولنا الدراسة في أربع فصول خصص الفصل الأول إلى الإطار المنهجي للدراسة, اما الفصل الثاني فخصص الى موضوع ادارة الجودة في التعليم العالي في حين تطرقنا في الفصل الثالث الى التعليم العالي بالجزائر, اما الفصل الاخير فتعلق بالجانب الميداني والنتائج المتوصل إليها.
Governance is one of most new strategies that universities are acting recently, which has achieved good results, has been to performance improvement and quality assurance. This study aims to highlight the national referential for quality assurance in higher education, in particular in governance field. So we had addressed in this study four chapters, the first was devoted to methodological framework of study, the second for quality administration in higher education, while the third chapter is devoted to higher education in Algeria, the fourth id dedicated to field work and achieved results
Description: علم الاجتماع تنظيم وعمل
URI: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/4194
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.