Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/3949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorباكـو, أم الخير
dc.contributor.authorحاج حمو, فاطمة
dc.contributor.authorلمطوشْ, لطيفة / مؤطر
dc.date.accessioned2020-09-01T09:58:44Z
dc.date.available2020-09-01T09:58:44Z
dc.date.issued2020-07-01
dc.identifier.urihttps://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/3949
dc.description.abstractهدفت هذه الدراسة إلى معرفة أثر تطور الإنفاق التعليمي على النمو الاقتصادي في الجزائر خلال الفترة 1980-2018، وذلك من الناحية النظرية ثم من الناحية التطبيقية. مستخدمة طريقة المربعات الصغرى العادية في التقدير.توصلت هذه الدراسة إلى وجود أثر إيجابي للتعليم على النمو الاقتصادي في الجزائر خلال فترة الدراسة؛ وهذا ما يتوافق مع الدراسات السابقة والتي تؤكد أن الإنفاق على التعليم العالي يسمح ببناء رأس مال بشري قادر على التطوير والابتكار وخلق ميزة تنافسية.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to determine the impact of the development in educational spending on economic growth in Algeria during the period1980-2018 theoretically and empirically. By using the ordinary least squares method OLS. This study concluded the existence of a positive effect of education on economic growth in Algeria during the study period.The results of this study are in line with other studies which confirm that spending on higher education allows building human capital who can of develop, innovate and create a competitive advantage.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالتعليمen_US
dc.subjectالنمو الاقتصاديen_US
dc.subjectالإنفاقen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEconomic Growthen_US
dc.subjectSpendingen_US
dc.titleاثر تطور التعليم على النمو الاقتصادي في الجزائرen_US
dc.title.alternativeدراسة قياسية للفترة 1980-2018en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
اتر تطور التعليم على النمو الاقتصادي في الجزائر.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.