Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/2867
Title: تأثير فترة المراهقة على تحصيل التلاميذ في الطور الثانوي
Other Titles: دراسة ميدانية بثانوية غيتاوي مولاي التهامي ادرار
Authors: سرحاني, يمينة
علاوي, سعاد
محمداتي, شهرازاد / مؤطر
Keywords: التحصيل الدراسي
المراهقة
علم الاجتماع التربوي
adolescence
scholastic achievement
Issue Date: 2019
Publisher: جامعة أحمد دراية -ادرار
Abstract: تهدف الدراسة الحالية إلى معرفة مدى تأثير فترة المراهقة على التحصيل الدراسي للتلاميذ في الطور الثانوي،ولقد جاءت دراستنا لتبرز سلوكات المراهقين بما فيها السلبية والايجابية ومعرفة ما إذا كانت تسهم في رفع أو تدني التحصيل الدراسي . وتهدف الدراسة إلى الإجابة عل التساؤلات الآتية:  هل تأثر فترة المراهقة على التحصيل الدراسي للتلاميذ؟ويندرج تحت هذا التساؤل ومن خلال التساؤلات فرضنا الفرض التالي:  للمراهقة تأثير على تحصيل التلميذ في الطور الثانوي. ومنه فرنا رضيات رعية وهي: وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية :  إن المراهقة تؤثر تأثيرا سلبيا مما يؤدي إلى تدني التحصيل للتلاميذ في الطور الثانوي.
The present study aims at identifying the effect of adolescence on the achievement of students in the secondary stage. Our study was designed to highlight the behaviors of adolescents, including negative and positive, and to know whether they contribute to raising or decreasing academic achievement. The study aims to answer the following questions:  What is the extent of the effect of adolescence on the educational achievement of students? And falls under this question and through the questions we imposed the following hypothesis:  Adolescence affects student achievement in the secondary stage. And from it, we have fulfilled the following conditions: The study found the following results:  Adolescence has a negative effect, leading to low achievement of pupils in the secondary stage.
URI: http://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/2867
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
المذكرة الأولية سرحاني يمينة.pdf15.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.