Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/2864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorموشاحانا, احمد
dc.contributor.authorالحر, عبد الرحمان
dc.contributor.authorلعريبي, احمد / مؤطر
dc.date.accessioned2019-10-29T11:27:49Z
dc.date.available2019-10-29T11:27:49Z
dc.date.issued2019-06-15
dc.identifier.urihttp://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/2864
dc.description.abstractمن خلال معالجة الموضوع نظريا وميدانيا, وبعد الإجراءات المنهجية, تبين أن للتكوين البيداغوجي التحضيري في الفترة التربصية لأساتذة التعليم الابتدائي وباقي العمليات التكوينية في المؤسسة, دورا في إرساء أخلاقيات قطاع التربية الوطنية, التي وضعته الإدارة الوصية, لتجاوز مشكلة استقرار المؤسسات العمومية, وتطوير الكفاءات التقنية والمهنية لدى الأساتذة.en_US
dc.description.abstractBased on both the theoretical and practical approaches, and after the scientific method has been applied, it has become clear that the preparatory pedagogical training geared towards trainee teachers in primary school during and after the training process has a crucial role to play in setting reliable professional ethics in the field of education. The Algerian Ministry of Education will, thereby, be able to cope with any potential difficulties, stresses and deadlocks that may occur in future in the educational field on the one hand, and promote both the technical and professional teachers’ skills on the other.
dc.publisherجامعة أحمد دراية -ادرارen_US
dc.subjectالتنظيم والعملen_US
dc.subjectالقيم الأخلاقيةen_US
dc.subjectأخلاقيات العملen_US
dc.subjectالسلوك المهنيen_US
dc.subjectProfessional ethicsen_US
dc.subjectProfessional conducten_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectSettingen_US
dc.subjectTrainingen_US
dc.titleدور التكوين في إرساء أخلاقيات العملen_US
dc.title.alternativeدراسة ميدانية للمقاطعة الإدارية بدائرة رقانen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور التكوين, في إرساء أخلاقيات العمل.pdf11.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.