Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/208
Title: The Use of the Mother Tongue (Arabic) as a Helping Tool in Teaching English as a Foreign Language A Case Study:
Other Titles: Adrar Middle School Teachers of English
Authors: Lakhrif, Fatima Zohra
Keywords: Teaching English as a Foreign Language (TEFL),
the mother tongue
L1
Arabic
a help
middle school teachers of English, Adrar.
Issue Date: 2018
Publisher: University of Adrar
Abstract: Much interest has been given to Teaching English as a Foreign Language (TEFL). This latter depends on teaching several aspects of the language involving teaching the four skills: listening, speaking, reading, and writing. Also, it is important to know the different approaches and methods of language teaching and their development through time. The current research aims to find out teachers' perspectives and views about the issue of using the mother tongue in TEFL. The method used to achieve this aim is a questionnaire; It includes nine questions which are given to thirty middle school teachers in Adrar to answer. It is obvious that most teachers try to use Arabic in teaching English classes because of different reasons and objectives. Teachers have their justifications in whether to use Arabic or not because they are experiencing the act of teaching which may make them choose the appropriate way or ways in teaching English. So, no one has the right to judge them to be good or bad because of their use of Arabic in their teaching.يلقى مجال تدريس اللغة الانجليزية كلغة أجنبية اهتماما كبيرا. و يعتمد هذا الأخير على تدريس عدة أوجه للغة متضمنا تدريس مهارات اللغة الأربعة : مهارة الإستماع و مهارة التكلم و مهارة القراءة و مهارة الكتابة. بالإضافة إلى هذا, من المهم أن نتعرف على مختلف طرق و منهجيات تدريس اللغة و على تغيراتها عبر الزمن. يهدف البحث الحالي إلى التعرف على آراء و مواقف أساتذة التعليم المتوسط عن قضية إستعمال اللغة الأم في تدريس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية. و لبلوغ هذا الهدف سنلجأ لتوزيع إستبيان يتضمن تسعة أسئلة تنتظر الإجابة عليها من طرف ثلاثون أستاذ في طور التعليم المتوسط بمنطقة أدرار. يبدو جليا لنا بأن معظم الأساتذة يحاولون إستعمال اللغة العربية في تدريس أقسام اللغة الإنجليزية و هذا يعود لأسباب و أهداف مختلفة. للأساتذة مبرراتهم في إستعمال اللغة الأم أو عدم إستعمالها و هذا لأنهم هم نفسهم من يقومون بالتدريس ما يجعلهم يختارون الوسيلة أو الوسائل المناسبة في تعليمهم للغة الإنجليزية.Beaucoup d'intérêt a été donné à l'enseignement de l'anglais comme langue étrangère (EALE). Ce dernier dépend de l'enseignement de plusieurs aspects de la langue incorporant enseigner les quatre compétences, écouter, parler, lire et écrire. En outre, il est important de connaître les différentes approches et méthodes d'enseignement des langues et leur évolution dans le temps. La recherche actuelle vise à connaître les points de vue et les points de vue des enseignants sur la question de l'utilisation de la langue maternelle dans le EALE. La méthode utilisée pour atteindre cet objectif est un questionnaire; Il comprend dix questions qui sont données à trente enseignants du collège d'Adrar pour y répondre. Il est évident que la plupart des enseignants essaient d'utiliser l'arabe dans l'enseignement des cours d'anglais en raison de raisons et d'objectifs différents. Les enseignants ont leurs justifications dans l'opportunité d'utiliser l'arabe ou non parce qu'ils connaissent l'acte d'enseignement qui peut les laisser choisir la manière appropriée ou des moyens dans l'enseignement de l'anglais. Ainsi, personne n'a le droit de les juger bons ou mauvais en raison de leur utilisation de l'arabe dans leur enseignement.
URI: http://www.univ-adrar.dz:8080/xmlui/handle/123456789/208
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Use of the Mother Tongue (Arabic) as a Helping.pdf903.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.