Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/201
Title: The Use of ICT in Teaching English
Other Titles: Secondary School Students of Fonoughil - Adrar as a case study
Authors: Hanini, Amal
Yaichi, Hanini
Keywords: ICT
EFL learners and teachers
Issue Date: 2018
Publisher: University of Adrar
Abstract: Abstract Education is one of the fields in human life that has been influenced by Information and Communication Technology (ICT). Nowadays, teachers can use different means of ICTs such as computers, projectors and internet to simplify the teaching and learning processes. This work aims to investigate the integration of ICT in teaching the English language. To answer questions and settle hypothesis, two questionnaires have been distributed for students and teachers at two secondary schools; Abi Der Alghifari, Shahid Adin Bahouss, Founoghil, Adrar. The sample includes third year secondary school learners and their teachers. The collected data shows that both students and teachers have positive attitudes toward using ICT. Besides, students demonstrate that these technologies offer them the opportunity to improve their learning skills also teachers find that ICT usage help them upgrade their teaching competences. Consequently, ICT assist in the enhancement of EFL teaching and learning process.يعتبر التعميم مجال من المجالات المهمة في حياة الإنسان التي تأثرت بتكنولوجيا المعلومات والاتصالات (ICT) ,حيث فتحت مجال للأساتذة في استعمال مختمف الوسائل التكنولوجية مثل: أجهزة الكمبيوتر وأجهزة العرض والإنترنت لتسهيل عملية التعليم والتعلم. يهدف هذا العمل إلى تحقيق عملية دمج تكنولوجيا المعمومات والاتصالات (ICT) في تدريس اللغة الإنجليزية. للإجابة عن الأسئلة وتسوية الفرضيات تم توزيع استمارتين للطلاب والمدرسين على مستوى ثانوية أبي دير الغفاري وثانوية شهيد الدين بحوس , فونوغيل , أدرار. وتشمل العينة طلاب السنة الثالثة ومدرسيهم. تظهر البيانات التي تم جمعها أن كلا من الطلاب والمدرسين لديهم مواقف إيجابية تجاه استخدام تكنولوجيا المعمومات والاتصالات (ICT) . إلى جانب ذلك يثبت الطلاب أن هذه التقنيات توفر لهم الفرصة لتحسين مهاراتهم التعليمية, كما يجد الأساتذة أن استخدام تكنولوجيا المعمومات والاتصالات (ICT) تساعدهم على تطوير قدراتهم التعليمية. وبالتالي تكنولوجيا المعلومات والاتصالات (ICT) لها دور كبير في تحسين عممية التعليم والتعلم في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية.L'éducation est l'un des domaines importants de la vie humaine qui a été influencé par les technologies de l'information et de la communication (TIC). De nos jours, les enseignants peuvent utiliser différents moyens de TIC tels que les ordinateurs, les projecteurs et Internet pour simplifier le processus d'enseignement / d'apprentissage. Ce travail vise à étudier l'intégration des TIC dans l'enseignement de la langue anglaise. Pour répondre aux questions et confirmer les hypothèses, deux questionnaires ont été distribués aux apprenants et aux enseignants de deux écoles secondaires; Abi Der Alghifari, Shahid Adin Bahous, Founoghil, Adrar. L'échantillon comprend les apprenants de troisième année du secondaire et leurs enseignants. Les données recueillies montrent que les apprenants et les enseignants ont des attitudes positives envers l'utilisation des TIC. En outre, les étudiants démontrent que ces technologies leur offrent l'opportunité d'améliorer leurs compétences d'apprentissage. Les enseignants constatent également que l'utilisation des TIC les aide à améliorer leurs compétences pédagogiques et par conséquent, les TIC aident à améliorer le processus d'enseignement/ d'apprentissage de l'EFL.
URI: http://www.univ-adrar.dz:8080/xmlui/handle/123456789/201
Appears in Collections:Mémoire de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Use of ICT in Teaching English;.pdf3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.