Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/2007
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبولا, الزهراء
dc.contributor.authorمسعودي, عبد الكريم / مؤطر
dc.date.accessioned2019-07-17T07:31:18Z
dc.date.available2019-07-17T07:31:18Z
dc.date.issued2019-06-12
dc.identifier.urihttp://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/2007
dc.descriptionادارة اعمالen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة للتعرف على أثر إدارة علاقات الزبائن في تحقيق جودة الخدمة في المؤسسات البنكية، وقد أجريت الدراسة على مستوى بنك الفلاحة والتنمية الريفية – BADR - وكالة أدرار، ولتحقيق أهداف الدراسة قمنا بتوزيع استبيان على عينة الدراسة، حيث تم توزيع 60 استبيان،معتمدين على النتائج المستخرجة من برنامج SPSS لتحليل مختلف المعلومات الشخصية وفقرات الاستبيان للإجابة على الإشكالية والأسئلة الفرعية. وأظهرت نتائج الدراسة أن تطبيق مفهوم إدارة علاقات الزبائن في البنك له تأثير ايجابي في تحسين جودة الخدمات المقدمة لزبائنه، مع وجود ارتباط قوي بين إدارة علاقات الزبائن و أبعاد جودة الخدمة.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the impact of customer relationship management on the quality of service in the banking institutions. The study was conducted at the level of the Bank of Agriculture and Rural Development (BADR), Adrar agency. In order to realize the objectives of the study, 60 questionnaires were distributed on the sample of the study, relying on the results from the SPSS program for analysis of different personal information and questionnaire sections in ordertoanswertheproblemofthestudyandthesub-questions. The results of the study showed that the implementation of the concept of customer relationship management in the bank has a positive impact on improving the quality of services provided to its customers, with the existence of a strong correlation betweencustomerrelationshipmanagementandservicequalitydimensions.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالزبائنen_US
dc.subjectإدارة علاقات الزبائنen_US
dc.subjectجودة الخدمةen_US
dc.subjectCustomeren_US
dc.subjectCustomer Relationship Managementen_US
dc.subjectQuality of Serviceen_US
dc.titleتأثير إدارة علاقات الزبائن في تحقيق جودة الخدمةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة بنك الفلاحة والتنمية الريفية-BADR- بأدرار للفترة مابين:2018-2019en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تاثير ادارة علاقات الزبائن.pdf9.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.