Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.univ-adrar.edu.dz/jspui/handle/123456789/1999
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorاولاد دحمان, رشيدة
dc.contributor.authorكارومي, ربيعة
dc.contributor.authorتيقاوي, العربي / مؤطر
dc.date.accessioned2019-07-17T07:05:28Z
dc.date.available2019-07-17T07:05:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://www.univ-adrar.dz/:8080/xmlui/handle/123456789/1999
dc.descriptionإدارة أﻋﻤﺎلen_US
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة إلى معالجة موضوع المعرفة التسويقية باعتبارها مدخل إداري حديث وأثرها على الخيار الاستراتيجي في قطاع الاتصالات اللاسلكية بولايةادرار. ولتحقيق أهداف الدراسة تم إعداد وتصميم استبيان لجمع البيانات الأولية من عينة الدراسة حيث تم توزيع 30 استبيان، وتم تحليل (27) استبيان المتمثلة في الاستبيانات المقبولة باستخدام برنامج spss. وقد أظهرت نتائج الدراسة أنه لا يوجد أثر ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05) بين المعرفة التسويقية والخيار الإستراتيجي، ولقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من التوصيات ولعل من اهمها "ضرورة إدراك العاملين في قطاع الاتصالات اللاسلكية للمعرفة التسويقية وأهميتها في تحديد الخيار الإستراتيجي".en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to address the issue of marketing knowledge as a modern administrative approach and its impact on the strategic choice in the telecommunications sector in Wilayat Adar. In order to achieve the objectives of the study, a questionnaire was prepared for the collection of preliminary data from the sample of the study. Thirty questionnaires were distributed and 27 questionnaires were analyzed using the SPSS program. The results of the study showed that there is a significant statistical effect at (0.05) level between marketing knowledge and strategic choice. The study reached a number of recommendations, the most important of which is the necessity of recognizing the knowledge of the workers in the wireless sector of marketing knowledge and its importance in determining the strategic option.
dc.publisherجامعة احمد دراية - ادرارen_US
dc.subjectالمعرفةen_US
dc.subjectالمعرفة التسويقيةen_US
dc.subjectالخيار الإستراتيجيen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectmarketing knowledgeen_US
dc.subjectstrategic choiceen_US
dc.titleأثر المعرفة التسويقية على الخيار الإستراتيجي في قطاع الإتصالات اللاسلكية في ولاية أدرارen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Mémoires de Master



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.